בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"פועלים ערבים מסתובבים חופשי ברחובות"

תושב בית שמש שהיה עד ראייה לפיגוע סיפר כי תופעת הערבים שמסתובבים ברחובות איננה חדשה. בעירייה בוחנים צעדים אופרטיביים להפסקת עבודתם של פועלים ערבים בעיר

  • אורי קירשנבום
  • ט' חשון תשע"ו - 18:31 22/10/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע בבית שמש הבוקר
זירת הפיגוע בבית שמש הבוקר

בעקבות הפיגוע שביצעו הבוקר שני ערבים בשכונת רמת בית שמש ג', בו נפצע באורח קל תושב המקום, שוחחנו עם ינון, שהיה עד ראייה לפיגוע.

"אני ראיתי אותם (את המחבלים. א.ק.) כשהם היו עוד בתחנה הראשונה. עקבתי אחריהם והם ראו שאני עוקב אחריהם. תוך כדי התקשרתי למשטרה לעדכן אותם", סיפר ינון.

ינון הסביר שמה שעורר את חשדו לגבי אותם שני ערבים שראה היה שאחד מהם היה לבוש בקופוצ'ון אפור, שלא תאם את מזג האוויר. כמו כן, השנייםניסו לעלות להסעה של ילדים, דבר שהיה נראה חריג במיוחד.

זירת הפיגוע בבית שמש (איציק קליין חדשות 23)

ינון סיפר שמזמן שהודיע למוקד המשטרה עד שהגיעה הניידת חלפה כחצי שעה. בזמן שחלף, התמקמו שני הערבים ליד בית הכנסת. "באיזשהו שלב הם ניסו לעלות לאוטובוס נוסף ולא הצליחו. מיד הגיעה ניידת המשטרה, אני רצתי להראות לניידת איפה הם נמצאים. איך שהם ראו את הניידת, יצא מבית הכנסת יהודי, הם קפצו עליו ודקרו אותו בראש. השוטרים רדפו אחריהם וירו עליהם. אני הנחתי את היד שלי על הדימום שהיה לפצוע בראש ובמקביל דיברתי עם מד"א", סיפר.

ינון סיפר כי התופעה של פועלים ערבים שמסתובבים חופשי ברחובות השכונה היא לא דבר חדש ושהדבר גורם לפחד בקרב התושבים: "יש פה הרבה 'שבבניקים' שישנים פה בלילות באתרי הבנייה, גם בשבתות. הם מסתובבים פה ברחובות קונים פה בסופרים. זו בעיה".

פועל ערבי באתר בניה (יהודה פרל)

נזכיר, כי מוקדם יותר התבטא ראש העיר בית שמש על תופעת הפועלים הערבים בשכונת רמת בית שמש ג': "בעיית פועלי הבניין בעשרות אתרי הבניה בשכונת רמת בית שמש ג' לא נותנת לנו מנוח", אמר אבוטבול. "העלנו את הבעיה מספר פעמים בישיבות חרום עם משטרת ישראל אך התברר כי אין דרך חוקית לעצור את העבודות באתרי הבניה".

| נבחנת אפשרות להפסקת העבודה הערבית בעיר

בישיבה מיוחדת של מועצת העירייה בבית שמש, הנחה ראש העיר את היועץ המשפטי ואנשי אגף ההנדסה לבחון משפטית באופן מיידי, גם מול גורמים חוץ עירוניים, האם יש מנדט מבחינה חוקית לעצור את הבניה באתרי הבניה בעיר, ובמידה ולא, האם ניתן לחייב את הקבלנים בהצבת מאבטחים שיוצבו בסמיכות לאתרי הבניה, וביקש מסגן המהנדס להגיש רשימה עדכנית של החברות הקבלניות הבונות בימים אלו בעיר.

ישיבת מועצת העיר

מפקד תחנת המשטרה בבית שמש, סנ"צ שלומי טולידנו, אמר לאחר הפיגוע כי פעילות המשטרה באתרי בנייה בעיר הוכפלה בשנה האחרונה.

לפני כמה חודשים דיווחנו בקול היהודי על ערבים שנעצרו במהלך פריצה ברמת בית שמש, כמה ימים אחרי פריצה נוספתשביצעו ערבים בבית כנסת בעיר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד