בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שיבושי החשמל נמשכים

גם הבוקר, 8,000 משפחות ללא חשמל. חברת חשמל: "זה כוח עליון, אנחנו לא אשמים". במהלך הסופה נותקו כשלוש מאות קווי מתח גבוה

  • י"ד חשון תשע"ו - 13:46 27/10/2015
גודל: א א א
מטפלים בנזקי הסופה (חברת חשמל)
מטפלים בנזקי הסופה (חברת חשמל)

על פי הודעת חברת החשמל, גם הבוקר (שלישי) עוד נותרו כשמונת אלפים משפחות ללא חשמל. כזכור בסופה שהתרחשהביום ראשון,נגרמו נזקים רבים לקווי החשמל ברחבי הארץ בעיקר באזור השרון, וכשלושים אלף בתי אב נותרו ללא חשמל.

מחברת חשמל נמסר כי בסופה נקטעו כשלוש מאות קווי מתח גבוה, ובאזור השרון נאלצה החברה לחדש כמעט את כל מערכת החשמל. עוד מוסיפים בחברת החשמל, כי צוותים מאזור ירושלים הגיעו לתגבר את העובדים במרכז.

בעקבות השיבושים נגרמו נזקים כספיים גדולים לעסקים רבים. והרבה מבעלי העסקים דורשים מחברת החשמל פיצוי כספי. בנוסף ישנם אזרחים רבים המתלוננים על עגמת נפש רבה שנגרמה בעקבות השיבושים, ביניהם גם נכים וזקנים שהיו אולי הנפגעים העיקריים מנפילת החשמל.

בדיון מיוחד שהתקיים היום בכנסת בנושא אמר היועץ המשפטי של החברה, כי "מדובר בכוח עליון, לא כל יום יש סופה שמפילה מנופים וקירות והורגת אנשים". עוד הוסיף, כי "יש בנידון כבר פסקים קודמים של בית המשפט העליון וחברת החשמל אינה צריכה לשאת בנזקים".

עם זאת הודה בלוך כי חברת חשמל סרבה להכניס עובדים חיצוניים על מנת לזרז את העבודות, ואף הודה כי בתחילה סרבה החברה להעביר עובדים מאזור לאזור, עד שהוכרחה לעשות זאת על ידי בית הדין לעבודה.

עובד חברת החשמל בפעולה (חברת החשמל)

מנכ"ל חברת החשמל עופר בלוך, אמר בדיון כי להערכתו עד היום בערב כבר יחוברו לחשמל כל המוקדים העיקריים, אם כי ישנם תקלות אשר תיקונם ייקח זמן רב יותר.

חברי הכנסת שהשתתפו בדיון לא קיבלו לא טענות חבר החשמל וטענו כי על החברה להערך בצורה טובה יותר לתופעות דומות. "שנה אחרי שנה תקלות חוזרות על עצמן, מלוות בשביתות-עובדים, ואי-חיזוי של עוצמת סערה איננה פוטרת מאחריות", אמר חבר הכנסת אייל בן ראובן מ'המחנה הציוני'.

עובד חברת החשמל בפעולה (חברת החשמל)

דני רופ, חזאי מזג האויר שהשתתף גם הוא באסיפה אמר כי לדעתו יתכנו סופות נוספות בסדר גודל דומה. עוד טען רופ כי "בשנים הקרובות מזג האויר ילך ויקצין ובהחלט צפויה סופת טורנדו בארץ".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד