בע"ה ז' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פחד בקווים של חברת "אפיקים"

בעקבות תחקיר ערוץ 10 שהאשים את נהגי חברת אפיקים בגזענות בשל סירובם להעלות פועלים ערבים לאוטובוס, כתב הקול היהודי פגש נוסעים יהודים שחוששים מנסיעה בקווי חברת "אפיקים" כשרוב הנוסעים הם ערבים

  • חיים כהנא
  • ד' כסלו תשע"ו - 16:39 16/11/2015
גודל: א א א
פועלים ערבים בקווים של אפיקים (צילום מסך)
פועלים ערבים בקווים של אפיקים (צילום מסך)

לפני כשבועיים פרסמו בערוץ 10 תחקיר על קו 286 של חברת 'אפיקים' העושה דרכו בכל יום מתל אביב לאריאל. בתחקיר נטען כי ישנם מספר נהגים בקו שלא מעלים ערבים ללא תעודת זהות כחולה, זאת בניגוד להנחיות החברה.

תחקירן של ערוץ 10 צילם כמה נהגים שלא מאפשרים לערבים לעלות ללא הצגת תעודת זהות כחולה, ובכך למעשה כל הפועלים "הפלסטינאים" שנכנסים לעבוד במרכז הארץ לא יכולים לעלות על אותם אוטובוסים.

נוסע ערבי נתקל בסירוב של הנהג להעלות אותו לאוטובוס (צילום מסך)

בהמשך, פנו מערוץ 10 למנכ"ל החברה שהבהיר שאם אכן יתגלה כפי שהוצג בתחקיר הרי שהנהגים יפוטרו לאלתר מהחברה.

אך בעוד בערוץ 10 בחרו להציג את העניין כגזענות כלפי הערבים, הרי שנושא העלאת פועלים ערבים לקווי התחבורה הציבורית בשומרון מהווה מטרד ממשי עבור תושבי השומרון.

לא פעם עלתה קריאה מצד תושבי השומרון להפסיק את הנוהג של העלאת נוסעים ערבים לקווים, שכן פעמים רבות רוב מוחלט של הנוסעים באוטובוס הם פועלים ערבים והם במתייחסים בצורה מאיימת כלפי הנוסעים היהודים הבודדים.

אך החשש מפני הנוסעים הערבים אינו מנת חלקם של הנוסעים היהודים בלבד, אלא גם של הנהגים בחברה. מי שהוצגו בכתבה בטלוויזיה כגזעניים הם דווקא הקרבנות של ההחלטה המחייבת להסיע פועלים ערבים באוטובוסים.

לפני כחודש אמר רפאל (שם בדוי), נהג בחברת אפיקים לקול היהודיכי"אם אנחנו נוסעים לאריאל אנחנו מגיעים למצב של שלושה-ארבעה נוסעים יהודים לאריאל וכל השאר ערבים.זה גם מפחיד, הם עולים עם כלי עבודה ולא תמיד אפשר להתווכח איתם. יש להם גיבוי".

"יש דברים שאיתם אסור לאנשים לעלות אם זה מסכן את הנוסעים או חוסם את המעבר, אבל הם עולים איך שבא להם. יש פחד ובמיוחד במצב הביטחוני בתקופה האחרונה", הוסיף.

"יש לי שני ילדים שעזבו את אריאל כי אין להם איך להגיע לבית כי אין אוטובוסים" אמר רפאל. "הערבים ממלאים אותם ואין עם מי לדבר. ניסינו, אבל אין לנו זכות דיבור. שר התחבורה קבע שהם עולים וזהו, אין לנו מה לעשות".

כתב הקול היהודי יצא לשטח לראות את התנהלות הנסיעה של הפועלים הערבים בקווים של חברת אפיקים ופגש נוסעים מפוחדים.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 3 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד