בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מכתב רבנים למען בית הכנסת בגבעת זאב

רבנים רבים חתמו על מכתב הקורא לציבור שלא לעמוד מנגד אל מול הריסת בית הכנסת. "ההחלטה מביעה התעלמות מהקשר של עמם ישראל לארצו ונחלתו וזניחת ערכיו וסגולותיו"

  • כ' חשון תשע"ו - 13:53 02/11/2015
גודל: א א א
בית כנסת איילת השחר (צילום מסך מיוטויוב משה פואה)
בית כנסת איילת השחר (צילום מסך מיוטויוב משה פואה)

על רקע החלטת בג"ץ על הריסת בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב וההערכה כי ההרס עלול להתבצע בימים הקרובים, מתפרסמת קריאת רבנים להגיע למקום ולמחות כנגד ההריסה.

"בימים אלו עלולה להתבצע ח"ו החלטתו הקשה של בג"ץ בנוגע להחרבת בית כנסת", כותבים הרבנים במכתב הנחתם בקריאה לציבור "להגיע למקום ולמחות בכל תוקף ועוז נגד החרבת בית הכנסת".

החלטת הבג"ץ הגיעה בעקבות עתירתו של ארגון השמאל הקיצוני 'יש דין' שטען כי הקרקע שייכת לערבי מהאזור.

בכרוז, המתפרסם תחת הכותרת "לא תעשון כן", מדגישים הרבנים, כי "בית כנסת הוא בית ה' שבכל הדורות, ואף בדורנו, מרגיש עם ישראל קשר אמיץ וחזק אליו, המתבטא בהקמת בתי כנסת רבים ומפוארים בארץ ובעולם, ובהגעת המון עם אליו (לעלית בר מצווה, ביו"כ וכדו'). כבודו והזהירות בקדושתו היא נחלת הכלל".

קריאת הרבנים מתפרסמת במקביל למודעות המתפרסמות מטעם מטה המאבק בגבעת זאב, תנועת 'קוממיות' וארגון 'אר"י ישאג'. תחת הכותרת "נלחמים על ארץ ישראל" ו-"על הריסת בית כנסת לא שותקים" - קוראים מארגני המאבק שלא להישאר אדישים ולהגיע למקום ביום פקודה.

הרבנים מציינים שהריסת בית כנסת מהווה מעשה חמור שאף אומות העולם נמנעים מלעשותו ומזכירים שאפילו במסירת חבל גוש קטיף, נמנעה הממשלה מהרס בתי הכנסת, על אף שניתנו בידי הערבים.

על הכרוז חתומים רבנים רבים ביניהם: הרב דוב ליאור, הרב שמחה קוק, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון והרב אלישע וישליצקי. יש לציין כי בעבר פסקה גם הרבנות הראשית כי איו שום היתר להרוס את בית הכנסת, מאחר ולא נבנה בית כנסת אחר למען המתפללים.

לדברי הרבנים, "לב יהודי לא יכול לקבל החלטה זו בשום פנים ואופן, ההחלטה מביעה התעלמות מהקשר של עמ"י לארצו ונחלתו, וזניחת ערכיו וסגולותיו. משמעות החלטה זו היא הידרדרות חמורה ביחסנו לזהותנו ושורשינו".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד