בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שלושה פצועים בשני פיגועים בליל שבת

שלושה פצועים, אחד מהם במצב אנוש, בשני פיגועי ירי בליל שבת, בחברון ובבית ענון

  • כ"ה חשון תשע"ו - 18:24 07/11/2015
גודל: א א א
פיגוע ירי (ארכיון, הלל מאיר TPS)
פיגוע ירי (ארכיון, הלל מאיר TPS)

שבת של טרור:ביום שישי, מעט לאחר השעה 17:00 ירה ערבי לעבר יהודים סמוך למערת המכפלה.

שני צעירים יהודים נפצעו מהירי. פצוע במצב בינוני כבן 20 עם פצע ירי בפלג גופו התחתון ופצוע במצב קל עם פצע ירי בגפיים פונו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים.

כוחות צה"ל עורכים סריקות אחר היורים. ככל הנראה מדובר בירי של צלפים מאחת השכונות שסביב מערת המכפלה.

נזכיר, כי השבת מתקיימת בחברון "שבת חיי שרה". אלפים הגיעו לעשות את השבת בחברון בשבת שהפכה כבר למסורת, על אף המצב הבטחוני הקשה. השבת מתקיימת תחת אבטחה כבדה. התפילות וסדרי השבת המשיכו להתקיים כסדרם על אף הפיגוע.

מרדכי לוי, מתנדב ב'איחוד הצלה' סיפר בצאת השבת: "כמידי שנה אני מגיע לשבות בחברון לרגל שבת חיי שרה ואף שמעתי את קולות הירי. תוך שניות ספורות הגעתי לזירה והתחלתי להעניק טיפול רפואי ראשוני לשני הנפגעים שסבלו מפצעי ירי והיו בהכרה מלאה תוך כדי שהצטרפו אלי כוחות רפואה נוספים.... בעקבות האירוע, בהוראת כוחות הביטחון הוכנסו כלל המתפללים לתוך המערה עד לאחר תפילת ערבית מחשש לשלומם של המתפללים ולירי נוסף. לאחר האירוע המצער אפשר לציין כי השבת עברה ללא אירועים חריגים למעט אירועי הפרות סדר שהסתיימו ב"ה ללא נפגעים בנפש. המצב הביטחוני המתוח גרם לירידה בהשתתפות המתפללים מכל הארץ כבשנים קודמות אך כמידי שנה אלפי מתפללים שהו בעיר לרגל שבת חיי שרה".

| פצוע אנוש בצומת בית ענון

שעה מאוחר יותר, ירו ערבים לעבר חייל צה"ל כבן 19 בצומת בית ענון שליד חברון. החייל נפצע באורח אנוש ופונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרופאי הדסה עין כרם. הוא עבר ניתוח על ידי צוות של המחלקה הנוירוכירורגית.

הערב הותר לפרסום, כי ערבי כבן 16 שנתפס על ידי השב"כ הודה בביצוע הפיגוע בבית ענון והסגיר את הרובה שבו השתמש לצורך הפיגוע.

הרובה ששימש את המחבל בבית ענון (תקשורת שב"כ)

| במהלך השבת: שיפור במצבו של הפצוע מ'שער בנימין'

נזכיר, כי אתמול, בשעות הצהריים המוקדמות, ערבי דקר גבר יהודי באזור התעשייה 'שער בנימין' סמוך לסניף 'רמי לוי' במקום.

זירת הפיגוע בשער בנימין (איציק כהן)

הפצוע, תושב תל ציון כבן 40, פונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי שערי צדק במצב קשה, אך במהלך השבת התייצב מצבו וכעת לא נשקפת סכנה לחייו.

שעות לאחר מכן פרסם המחבל סרטון בו הוא נוטל אחריות על הפיגוע ואומר שהוא "מסר את נפשו למען העם הפלסטיני". לאחר מכן, הסגיר עצמו לידי מנגנוני הביטחון של "הרשות הפלסטינית".

המחבל נמלט מהמקום.

כמו כן, בשעות הבוקר של יום שישי, ניסתה ערבייה בת 72 לדרוס חיילים בצומת חלחול שליד חברון. היא נורתה, נפצעה קשה ומאוחר יותר מתה מפצעיה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד