בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עונש מקל לדורס ינון לבנון הי"ד

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע גזר שלוש וחצי שנות מאסר בלבד על מסיע השב"חים הבדואי שהרג את ינון לבנון הי"ד בהר חברון. בני משפחת לבנון: "הלב וההיגיון לא מאפשרים לקבל כזו עסקה"

  • יח"צ
  • ד' כסלו תשע"ו - 11:51 16/11/2015
גודל: א א א
זירת התאונה בה נהרג לבנון (הצלה יוש)
זירת התאונה בה נהרג לבנון (הצלה יוש)

שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע טלי חיימוביץ' אישרה הבוקר את עסקת הטיעון שגובשה בין הפרקליטות לבין סנגוריו של סעיד אלנבארי, מבריח שב"חים בדואי שהרג את ינון לבנון הי"ד לפני כשנתיים וחצי סמוך למיתר בהר חברון.

על פי גזר הדין, אלנבערי נידון למאסר של שלוש וחצי שנים בלבד וכן יפצה את משפחת לבנון בסכום של 20,000 ₪. ינון, תושב סוסיא, בן 28 במותו, נהרג לפני כשנתיים וחצי לאחר שרכב מבריחי שב"חים עקף עשרה רכבים בקו לבן, התחמק מניידת משטרה ופגע ברכבו.

ינון לבנון הי"ד (עינה שהם)

בני משפחת לבנון אשר ניהלו בסיוע ארגון חוננו מאבק כנגד עסקת הטיעון המקלה, התקשו לקבל את גזר הדין.

"קבלת עסקת הטיעון אומרת שהשופטת מקבלת את הרף התחתון של החוק והלב וההיגיון פשוט לא נותנים לקבל כזו עסקה", אמר חיים לבנון אביו של ינון הי"ד. "אנחנו יודעים היום שרכב הוא כלי נשק ושב"חים הם מחבלים ובית המשפט והפרקליטות מתעלמים מזה ונתנו את הרף התחתון שקבוע בחוק, הדבר הכי לא הגיוני שיכול להיות. אם אנחנו רוצים למנוע פשעים אנחנו צריכים לתת את מלוא חומרת הדין. אם אנחנו לא נמצה את הדין עם רוצחים הסיכוי שמקרי רצח יפסקו קטן, ואת זה בית המשפט לא מבין".

בדיון הקודם בו הוצגה העסקה, דיברו בני משפחתו של ינון בפני בית המשפט.

"ינון היה לוחם בצה"ל, אידיאליסט, עבד בבנייה, היה נגן מוכשר, ונהרג בדרכו ממבחן במסגרת לימודי הנדסת בניין", אמר האב חיים וביקש מהשופטת שלא להיעתר לעסקת הטיעון ולמצות את הדין עם הרוצח.

"לא יתכן שנהג לוקח את החוק לידיים, משתולל על הכביש ורוצח את הבן שלנו. אפילו לא היו סימני בלימה במקום התאונה. אם לא ימוצה הדין, אני כאבא של ינון מרגיש שלא פעלתי כפי שצריך כדי למצות את הדין עם הרוצחים", אמר לבנון והוסיף כי תופעת הנהיגה הפרועה של מבריחי השב"חים הערבים נמשכת ויש לעצור אותה.

"מי שלא מתחשב בחיי אדם אין סיבה שיתחשבו בו. בתור מי שנוסע בכבישים הללו מדי יום אני חש את הסכנה. הם נוהגים כמו מטורפים ומסכנים חיי אדם ולכן חייבים הרתעה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד