בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב: "הפיגוע בגלל שיקולים הומנים"

למרות התרעות התושבים כי פתיחת הכביש לערבים מסכנת חיים, הכביש נפתח והערב בוצע הפיגוע הקשה. שני יהודים מבוגרים נפצעו. "צעקנו נגד פתיחת הכביש בלי סוף"

  • כ"ז כסלו תשע"ו - 20:12 09/12/2015
גודל: א א א
זירת פיגוע בבנימין. ארכיון (הלל מאיר TPS)
זירת פיגוע בבנימין. ארכיון (הלל מאיר TPS)

פיגוע הירי שהתרחש הערב (רביעי) סמוך לישוב אבני חפץ שבשומרון, התאפשר בעקבות פתיחת הכביש, שהיה סגור שנים רבות, לתנועת כלי רכב של ערבים, כך לדברי תושבי האזור.

"שנים שאנחנו צועקים שפתיחת הכביש הזה הוא דבר מסוכן", אמר הערב תושב אבני חפץ בשיחה עם הקול היהודי. לפני כשנה, נפתח הכביש מצומת אבני חפץ לכיוון טול כרם, לתנועת כלי רכב של ערבים. "מה שקרה עכשיו זה כמו שהיה ברצח הנקין ליד איתמר. הצבא פתח כביש לערבים ודרכו הם ביצעו את הפיגוע".

בני זוג נפצעו בפיגוע הירי שבוצע ככל הנראה מרכב חולף בצומת אורות סמוך מאוד לישוב אבני חפץ. השניים פונו לטיפול במרכזיים הרפואים בנליסון בפתח תקווה ומאיר בכפר סבא כשבמצבם מוגדר בינוני עד קשה.

זירת הפיגוע, הערב (איחוד הצלה שומרון)

לדבריו, פתיחת הכביש מאפשרת למחבלים לבצע את הירי ולהימלט תוך זמן קצר ביותר לעומק טול כרם. "אנחנו צועקים בלי סוף אבל הצבא לא מוכן לסגור את הכביש. הזהרנו שזה מה שיקרה". עוד הוסף ואמר תושב הישוב, כי הכביש נפתח בהוראת אלוף פיקוד המרכז דאז, ניצן אלון, ונשאר פתוח בהוראת אלוף הפיקוד הנוכחי רוני נומה, למורת רוחם של התושבים.

"הדבר הראשון שצריך לעשות כרגע הוא לסגור את הכבשים לתנועה של ערבים".

| "חבל שהאזהרות שלנו צריכות להיצבע בדם"

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר הערב, כי "לצערי, פעם שנייה שמתרחש פיגוע ירי, תוך חודשיים על כביש שהתרענו לגביו וביקשנו שלא ייפתח לתנועת פלסטינים. חבל שהאזהרות שלנו צריכות להיצבע בדם. פיגוע הירי היום אירע על כביש גישה לישוב אבני חפץ שאין שום סיבה שייסעו עליו פלסטינים. לפני חצי שנה פניתי למפקד האוגדה ולח"כ יריב לוין וביקשתי והתרעתי מפני פתיחת הכביש לתנועת פלסטינים. לצערי שוב ניצחו שיקולי הקול האירופי את שיקולי בטחון אזרחי מדינת ישראל. ואת המחיר משלמות המשפחות".

הכניסה לישוב אבני חפץ, הערב (רנה גרשי לוי TPS)

מהישוב אבני חפץ נמסר, כי ״אנו עוברים אירוע קשה בעיצומו של חג החנוכה. מחבלים יצאו מטול כרם דרך צומת שנפתח לתנועה לתנועת פלסטינים ופגעו בהורים של תושבת הישוב.צומת האורות נפתח לפני כשנה ומאז למרות התראות הישוב ודרגי הצבא בשטח על הסכנה לא ניתנה ההנחיה לסגור אותו".

עוד נמסר מהישוב, כי "מזכירות הישוב דורשת ביצוע של בקשות בטחוניות שהועלו בפני מערכת הבטחון הנוגעות להגנת הישוב וכביש הגישה, וסגירה מיידית של הצומת. ברגעים אלו צוות החירום הישובי והמועצה מטפלים במשפחה ובחברים, והמזכירות תערוך הערב התייעצות להמשך הפעולות״

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד