בע"ה ו' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שלושה מחבלים - אנשי ביטחון מ'הרשות'

שלושה פיגועים שבוצעו בחודשים האחרונים בידי אנשי ביטחון של ה'רשות' מעצימים את המתח והחשש כי חרף הנסיונות להציג "שיתוף פעולה פורה" בין ישראל לבינם, הנשקים שברשותם יופנו לטרור

  • י"ח טבת תשע"ו - 12:04 30/12/2015
גודל: א א א
נתניהו ואבו מאזן (לעמ)
נתניהו ואבו מאזן (לעמ)

על אף הנסיונות של גורמים במערכת הביטחון ובצה"ל להציג כאילו קיימת מערכת יחסים טובה ואפקטיבית בין מנגנוני הביטחון של ה'רשות הפלסטינית' לבין גורמי הביטחון של ישראל, הרי שלא ניתן להסתיר את המתיחות הרבה ביניהם ואף את החשש שהנשקים שברשותם יופנו לעבר יהודים.

החשש הזה התממש בצורה הבוטה ביותר בכמה פיגועים בחודשים האחרונים. פיגוע ירי שהתרחש כנגד כוח צה"ל בסילוואד לפני כחודש וחצי בוצע על ידי איש מנגנוני הביטחון של 'הרשות' בנשק ששייך לאותם מנגנוני ביטחון. באתר nrg נטען אתמול כי המחבל נכנס למאסר של עשר שנים בבית כלא של ה'רשות'. בשל ה"תיאום היעיל" בין ישראל לבין ה'רשות' הוא לא הועבר לידי ישראל אלא נכלא ב'רשות'.

אירוע זה מצטרף לעוד שני מקרים בהם אנשי מנגנוני הביטחון הללו נטלו חלק בפיגועים: פיגוע ירי בחיזמא בוצע גם הוא בידי ערבי ממנגנוני הביטחון של ה'רשות' - הוא נהרג במקום מירי של חיילים. גם בחולייה שבצעה את פיגוע הירי בו נהרג דני גונן הי"ד היה שותף איש מנגנוני הביטחון הללו.

כאן המקום להזכיר שאלוף פיקוד המרכז, רוני נומה, צוטט לאחרונה בתקשורת כ"גורם צבאי בכיר" כאומר שחלק מהפיתרון לגל הטרור הערבי ששוטף את ישראל בחודשים האחרונים הוא העברת תחמושת נוספת לידי מנגנוני הביטחון של ה'רשות'. הדברים עוררו סערה ונומה אף נפגש עם ראשי מועצת יש"ע בנסיון להכחיש את הדברים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 4 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד