בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הבוקר: כתבי אישום בפרשת העינויים

הפרקליטות תגיש הבוקר כתבי אישום כנגד ארבעה עצורים בפרשת העינויים. העצור המרכזי צפוי להיות נאשם בעבירת רצח בגין ההצתה בדומא, מה שלא נעשה כנגד ערבים שהרגו יהודים באמצעות השלכת אבנים ובקבוקי תבערה

  • כ"ב טבת תשע"ו - 08:31 03/01/2016
גודל: א א א

פרקליטות המדינה תגיש בהמשך הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד כתבי אישום נגד ארבעה עצורים במסגרת "פרשת העינויים".

תומכיהם של העצורים עתידים להפגין למענם מחוץ לבית המשפט החל מהשעה 10:00.

שניים מהם, קטין ובגיר, צפויים להיות מואשמים בקשר לאירוע ההצתה בכפר דומא - אחד מהם צפוי להיות מואשם בשלוש עבירות של רצח והפרקליטות תדרוש עבורו שלושה מאסרי עולם. הקטין שיואשם בקשר לאירוע בדומא צפוי להיות מואשם בעבירות אחרות - קשירת קשר לביצוע פשע, סיוע וכדומה, אך לא בעבירת רצח.

כנגד שני עצורים נוספים, קטין ובגיר, צפויה הפרקליטות להגיש כתבי אישום בגין פרשות אחרות של אירועי "תג מחיר".

| "ההודאה הוצאה בכוח"

נזכיר, כי עורך דינו של החשוד המרכזי, עו"ד איתמר בן גביר, חוזר באחרונה שוב ושוב על כך שההודאות שנגבו ממרשו הוצאו ממנו תחת עינויים ושלא מרצונו החופשי, דבר שהופך את קבילות ההודאה לבעייתית במסגרת הליך שיפוטי.

עו"ד בן גביר ציין כמה פעמים כי מרשו "אולץ להודות במעשים שלא עשה רק בכדי לרצות את החוקרים", כדבריו. זה קו ההגנה הצפוי באשר לעצור המרכזי שיואשם כאמור, בעבירות של רצח.

נציין עוד, כי העובדה שההצתה בוצעה על ידי השלכת בקבוק תבערה צפויה להוות קושי רב עבור התביעה אם זו אכן תאשים את החשוד המרכזי בעבירות של רצח. במקרה של השלכת בקבוק תבערה קיים קושי להוכיח שהייתה כוונה להביא למותם של אלו שנהרגו באירוע.

זהו דבר נדיר יחסית שהשלכת בקבוקי תבערה גומרת למותם של אנשים, לכן יהיה קושי רב להוכיח שכוונתו של מי שהשליך את בקבוקי התבערה לבית בדומא הייתה להביא למותם של אנשים.

אדל ביטון הי"ד

כאן המקום להזכיר שפיגועים רבים שבוצעו כנגד יהודים והביאו למותם, לא גרמו לפרקליטות להאשים את המפגעים בעבירות רצח, בדיוק מסיבה זו. כך למשל הערבים שיידו אבנים והביאו למותם של הילדה אדל ביטון הי"ד וכן של אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד - כל אלו לא הואשמו בעבירת רצח. גם כשנתפסים משליכי בקבוקי תבערה ואבנים ערבים ומועמדים לדין, בד"כ כתבי האישום נגדם לא כוללים עבירת רצח או נסיון רצח.

רכב שנפגע מבקבוק תבערה שהשליכו ערבים (מוא"ז גוש עציון)

| במזרח ירושלים בתים סופגים בקבוקי תבערה על בסיס יומי

השלכת בקבוק תבערה לעבר בית הוא דבר שמתרחש על בסיס יומי כמעט באזורים בהם מתגוררים ערבים בסמיכות ליהודים. בשכונות מזרח ירושלים מחזה כזה של השלכת בקבוק תבערה לעבר בתי יהודים הוא דבר שכיח למדי. העובדה שבחסדי השם ברוב מוחלט של המקרים הללו האירוע לא מסתיים במוות של תושבי הבית הנפגע, צפויה להוות קושי עבור התביעה בדרישתה להאשים את החשוד המרכזי בהצתה בדומא בעבירת רצח.

בקבוק תבערה לעבר בית במזרח ירושלים (אריה קינג)

נזכיר, כי על כל פרט מפרטי החקירה ממשיך להתקיים צו איסור פרסום. לא ידוע האם בעת הגשת כתבי האישום יוסר צו איסור הפרסום או שמא הוא יימשך עד למועד שנקבע - עוד כשבועיים. תומכיהם של העצורים טוענים כי צו איסור הפרסום הוא אינטרס מובהק של השב"כ ושאר גורמי החקירה בכך שהוא מסייע להעלים מעיני הציבור את שיטות החקירה האסורות והעינויים הקשים שבצעו החוקרים בעצורים במסגרת הפרשה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד