בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרוטקשן לבדואים גם בקרית גת

תופעת הפרוטקשן חוגגת באזור התעשייה בקרית גת. בעלי עסקים טוענים שכל עסק משלם דמי פרוטקשן, גם אלו שמסרבים להודות בכך

  • כ"ה טבת תשע"ו - 19:58 06/01/2016
גודל: א א א
מבנה בדואי (הקול היהודי)
מבנה בדואי (הקול היהודי)

היקפי הפשיעה הגדולים של הבדואים באזור הדרום כולו מסבים נזקים כבדים לבעלי עסקים רבים ומגוונים באזור.

תופעה אחת שהלכה והתפתחה במשך השנים על ידי הבדואים היא תופעת הפרוטקשן. מדובר בבדואים שלעתים אף הקימו חברות אבטחה רשמיות ומעניקים שירותי "אבטחה" לבעלי העסקים, כשלמעשה מדובר בגורמים כאלה שעובדים יד ביד עם הפושעים הבדואים. בתמורה לסכומי עתק שהם גובים הם מבטיחים כי לעסק לא יאונה כל רע.

באתר mynet פורסמה בשבוע שעבר כתבה על תופעת הפרוטקשן באזור התעשייה של קרית גת. בעלי עסקים קטנים ובינוניים, כאלה שאין להם יכולת כלכלית לשכור את שירותיהן של חברות שמירה נורמטיביות, משלמים אלפי שקלים, ולעיתים אף עשרות אלפי שקלים, מדי חודש לבדואים כפרוטקשן.

"זו לא המצאה שלנו בקרית גת. כולם השלימו עם הקטע הזה. אין מי שיש לו אומץ לעשות משהו ולהביא סדר למקום. כל עסק קטן ובינוני שתעברו לידו באזור התעשייה בעיר, בטוח שהוא משלם. אני יודע בוודאות שהשכנים שלי משלמים. אני רואה אותם נכנסים כדי להציע את השמירה וגם כדי לאסוף את הכסף בסוף החודש. אותם אנשים שלוקחים ממני את הכסף", צוטט אחד מבעלי העסקים באזור התעשייה.

ומנין יודעים שמדובר אכן בדמי פרוטקשן ולא בשירותי אבטחה? ובכן, ה"מאבטחים" רחוקים מלפעול ולהצטייד כמאבטחים מן השגרה. הם לא מגיעים תמיד ופעמים רבות נערים צעירים למדי מקיימים משמרות, ממש לא כאלה שמסוגלים לשמור באמת ובתמים מול פושעים. ובכל זאת, מי ששוכר את שירותיהן של אותן חברות "אבטחה" זוכה לשקט תעשייתי ואפס פגיעות ברכושו, בניגוד מוחלט לאלו שסרבו לשלם ונפגעו קשות.

בעל עסק נוסף מצוטט בכתבה ב-mynet: "הקטע שזה לא אלים, אפילו תרבותי כזה. הם באים אליך בקטע של 'אנחנו חברת שמירה ובאנו לשמור לך על העסק'. מדובר באיזה בחור בדואי, וכל מי שבחדר יודע מה הסיפור. בהתחלה אמרתי לו שאני לא צריך שמירה, אבל הוא אמר לי: 'חבל, יגנבו לך דברים. אני מגיע מהמגזר ויכול לדאוג שהכל יהיה בסדר".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד