בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הותר לפרסום: תכננו להתנקש בנתניהו

חולית טרור נתפסה והוגש כנגד חבריה כתב אישום חמור בגין תכנון פיגועים כנגד יהודים. בין השאר, פיצוץ מטען חבלה באולם ארנה בירושלים בעת ביקור ראש הממשלה במקום

  • י"ב אדר תשע"ו - 15:24 21/02/2016
גודל: א א א
מתחם הארנה בירושלים (ויקיפדיה)
מתחם הארנה בירושלים (ויקיפדיה)

כתב אישום חמור הוגש לפני כחודש כנגד מספר ערבים שתכננו מספר פיגועים בישראל, בהם התנקשות בחייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, על ידי פיצןץ מטען חבלה. שניים מכתבי האישום הוגשו בידי הפרקליטות והשאר בידי הפרקליטות הצבאית.

ראש החוליה הוא אחמד עזאם מהכפר יאסוף בשומרון שבשנים האחרונות התגורר באבו דיס. עזאם היה בקשר עם ארגון חמאס והקים תשתית טרור של חמאס.בין היתר, רכש חומרים כימיים ושכר דירה במזרח ירושלים, שבה הקים מעבדה לצורך הכנת המטענים. הוא גייס את מי שהיה אמור להכניס את מטעני החבלה או את אחד המחבלים לירושלים לצורך ביצוע הפיגועים: חזאם סנדוקה.

סנדוקה, על פי הוראותיו של עזאם החל לקנות חומרים כימיים לייצור מטעני נפץ אשר אמורים היו לשמש לביצוע פיגועים. מכוניתו בעלת לוחית הזיהוי הצהובה, עוזרת לו לעבור במחסומים בחופשיות.

סנדוקה הועסק בידי יהודים במקומות רבים, דבר שהעלה בראשו רעיונות לביצוע פיגועים. "מאחר שאני עבדתי בחברת שמירה בירושלים, חשבתי שהמקומות המתאימים הם קניון מלחה, אולם הארנה לכדורסל בירושלים ובית הכנסת הגדול, כי מגיעים למקומות האלה הרבה אנשים וביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו" אמר בחקירתו.

בנימין נתניהו (קובי גדעון לע"מ)

סנדוקה הועסק כשומר וסדרן באותם מקומות. "עבדתי גם בארנה בירושלים ועבדתי בבניית הבמה באולם. חשבתי ביני לבין עצמי שהבמה הזאת מתאימה לשים מטען ולפוצץ אותו כאשר יהיה על הבמה ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם המקורבים שלו".

הכניסה לעיר אריאל בשומרון, צומת תפוח והכניסה למעלה אדומים גם היו ברשימת המקומות המועדים לפיגוע. בדירה ששוכר ראש החוליה באבו דיס, מוטמנים כל חומרי הכימיה לייצור המטענים, ושם גם מייצרים אותם. כסף לצורך הפעילות נשלח בידי חמאס. איש של חמאס נמצא בקשר אינטרנטי וטלפוני עם המחבלים. בנוסף גויס על ידי עזאם בדואי בעל תעודת זהות כחולה. הוא מסכים לבצע פיגועי התאבדות, אך בשם ארגון דאע"ש ולא חמאס. כאמור, בשל מעצרם של חברי החוליה נמנעו הפיגועים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד