בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תלונה: חוקרת פגעה בקטין שהותקף בידי ערבים

קטין יהודי שהותקף בידי ערבים בעיר העתיקה ונחנק במשך מספר דקות עוכב לתחנת המשטרה ונחקר בצורה אגרסיבית תוף פגיעה קשה בזכויותיו. בעקבות האירוע הגיש עו"ד מנשה יאדו תלונה ודורש: "להשעות את החוקרת לאלתר"

  • כ"ו אדר תשע"ו - 09:57 06/03/2016
גודל: א א א

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הגיש אמש (מוצ"ש) תלונה דחופה לנציבות תלונות הציבור במשטרה כנגד חוקרת בת מיעוטים מתחנת מרחב דוד, בגין מה שהוא מתאר כלא פחות מאשר התעללות בקטין יהודי שהותקף בידי ערבים.

האירוע התרחש בליל שבת, כאשר שני אחים תושבי העיר העתיקה בירושלים צעדו מתפילה בכותל המערבי של הר הבית לעבר ביתם. באחד הרחובות החלו מספר ערבים להתגרות בהם ולקלל אותם ובשלב מסויים אף תקפו אותם במכות וחנקו אחד מהם במשך דקות ארוכות עד אשר עוברי אורח יהודים שהגיעו למקום חילצו אותם והזמינו את כוחות המשטרה והרפואה.

לאחר קבלת טיפול רפואי ראשוני בשטח החליטו השוטרים להסכים להמלצתו של חובש שטיפל בהם ולפנות את האח הגדול לבית חולים להמשך קבלת טיפול רפואי, אולם את האח הצעיר, קטין כבן 16 אשר נחנק במשך כשלוש דקות בידי ערבי וסבל מקשיי נשימה, החליטו לעצור בטענה כי מדובר בתגרה. בנוסף נעצרו כמה מהתוקפים הערבים.

אולם כאן החלה על פי המתואר בתלונה שהוגשה בידי עו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית של ארגון חוננו, מסכת התעללות בקטין, בידי חוקרת משטרה בת מיעוטים המשרתת במרחב דוד.

עו"ד יאדו מתאר כי חרף מצבו של הקטין, החוקרת לא הודיעה לו כי קיימת לו זכות להיוועץ בעו"ד, וכן מנעה ממנו את הזכות להיחקר בנוכחות הורה כפי שמורה חוק הנוער, על אף שאביו נכח בתחנת המשטרה.

עוד מוסיף עו"ד יאדו כי הקטין אשר סבל מקשיי נשימה עקב התקיפה והחניקה שעבר ביקש לנשום אוויר צח ולהתהלך בשטח פתוח בכדי להסדיר את נשימתו, אולם חרף הפצרותיו והפצרות אביו החוקרת סירבה לאפשר זאת זמן רב, ורק לאחר שהאב הודיע כי הוא מזמין רופא למקום, אושר לקטין להתהלך בשטח פתוח בתחנה ולנשום אוויר צח.

בנוסף תיאר האב שישב מחוץ לחדר החקירות כי במשך קרוב לשעתיים נחקר בנו כאשר החוקרת צורחת עליו שוב ושוב, צרחות אותן הוא מתאר כ"נוראיות". רק לאחר מספר שעות חקירה ומסירת גרסתו של הקטין על כך שהותקף בידי הערבים, הוא שוחרר לביתו.

"לא היתה כל עילה לחקור את מרשי באגרסביות שכזאת, שכן מרשי ואחיו הותקפו על ידי בני מיעוטים ולא היו תוקפים", כתב עו"ד יאדו בתלונה. במקביל פנה עו"ד יאדו למפקד מרחב דוד בדרישה לערוך בירור אודות האירוע ולהשעות את החוקרת לאלתר.

בארגון חוננו מציינים כי רק לאחרונה הוגשה בידי עו"ד יאדו תלונה נוספת לנציבות תלונות הציבור, על אותה חוקרת בשל התעמרות בשתי נערות יהודיות שנחקרו על ידה ופגיעה חמורה בזכויותיהן.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד