בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צפו: אטימת בית המחבל

כוחות משטרה אטמו הלילה בחברון את ביתו של רוצח בנימין יעקובוביץ' הי"ד. כך זה נראה

  • כ"ח אדר תשע"ו - 09:44 08/03/2016
גודל: א א א
בנימין יעקובוביץ' השם יקום דמו (באדיבות המשפחה)
בנימין יעקובוביץ' השם יקום דמו (באדיבות המשפחה)

(הריסת בית המחבל, הלילה. צילום: חטיבת דובר המשטרה)

בהתאם להנחיית הדרג המדיני על הריסת בתיהם של מחבלים, הגיעו הלילה כוחות משטרה ומג"ב לחברון להרוס את ביתו של איברהים סמיר סקאפי שרצח בחודש חשוון את בנימין יעקובוביץ' הי"ד בפיגוע דריסה בצומת חלחול.

בנימין, לוחם במג"ב, עמד בצומת בעת שסקאפי הגיע עם מכוניתו לכיוונה. הוא הסיט את הרכב לכיוון קבוצה של חיילי מג"ב במקום ופגע בצורה קשה מאוד בבנימין. לוחמי מג"ב נוספים פתחו לעבור בירי והרגו אותו.

בנימין הובהל לקבלת טיפול רפואי בהדסה עין כרם אך כעבור מספר ימים בהם הרופאים נאבקו על חייו הוא נפטר. במותו הותיר אחריו בנימין הורים, שתי אחיות ואח.

מפקד הפלוגה שהוביל את הכוחות בביצוע האטימה, שהיה גם מפקדו של בנימין, ציין, ״אני חושב שהלילה זו סגירת מעגל במסר ברור לכל פעילי הטרור ומשלחיהם, שלמרות הכאב והקושי שחווינו עם לכתו של בנימין ז״ל, כוחות הביטחון יגיעו וימצו את הדין עם כל פעיל טרור״.

נזכיר, כי כ-90 בתי מחבלים שבצעו פיגועים בחודשים האחרונים עדיין עומדים על תילם. חלקם בשל עתירות לבית המשפט נגד ההריסה וחלקם בשל עיכובים של מערכת הביטחון בביצוע. כפי שניתן לראות במקרה הנוכחי, למעלה מא רבעה חודשים חלפו מאז הפיגוע ורק כעת נהרס הבית.

במקביל למדיניות של הריסת בתי מחבלים, נבחנת בימים אלו האפשרות של גירוש משפחות מחבלים לעזה, כאקט של הרתעה לסביבה בה צומחים המחבלים. עו"ד יוסי פוקס מ'הפורום המשפטי למען ישראל' אמר לקול היהודי כי הרחקת המשפחות לזמן קצוב בצו של מפקד הצבא באזור אפשרית מבחינה משפטית בהתאם לתקנות הביטחון לשעת חירום, וכי ראשי השב"כ בעבר ובהווה סבורים כי מדובר בצעד שצפוי להיות יעיל ביותר.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד