בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יעלון אסר על שת"פ בין צה"ל לרב מלמד

זאת, בעקבות פסיקתו של הרב מלמד בעניין סירוב פקודות הנוגדות את ההלכה. "צריך לזכור שצה"ל משתף פעולה עם ארגוני שמאל ואנשיו מרצים בתוך בסיסים, אף לקצינים שנמצאים בלימודים" אמר גורם צבאי בתגובה

  • כ"ט אדר תשע"ו - 17:42 09/03/2016
גודל: א א א
הרב אליעזר מלמד ובוגי יעלון (דוברות משרד האוצר)
הרב אליעזר מלמד ובוגי יעלון (דוברות משרד האוצר)

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הורה לאחרונה על הפסקת שיתף הפעולה בין צה"ל לרב אליעזר מלמד, רב הישוב הר ברכה, בעקבות דעותיו בנוגע לסירוב פקודות הנוגדות את דעת ההלכה. כך פורסם לראשונה בחדשות 0404.

"לאחרונה אנו עדים שוב להתבטאויות קיצוניות מצד מי שהיה ראש ישיבת ההסדר הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, שחלקן עומד בניגוד מוחלט לעמדות מערכת הביטחון בצה"ל ובפרט קריאותיו לסירוב פקודה בעניינים מסוימים" כתב חיים בלומנבלט ראש מטה שר הביטחון לצה"ל ולראש מטה איגוד ישיבות ההסדר".

המכתב של בלומנבלט (0404)

"לאורך השנים אנו עדים להצלחת מפעל הגיוס של בני ישיבות ההסדר, המשלב בין לימודי קודש ושירות צבאי משמעותי. הלימודים במסגרת ישיבות ההסדר צריכים להעשות תוך שמירה על ערך השירות בצה"ל, שכן תלמידי הישיבה הם חיילים המצויים בשלבים שונים בשירותם" הוסיף בלומנבלט.

"על כן, ובהמשך להנחיית שר הביטחון, או פונים אליכם על מנת שלא תקיימו עם הרב מלמד שיתוף פעולה מסוג כלשהו, כך שיימנע ממנו להפיץ משנתו בעניינים המוזכרים לעיל בקרב תלמידי ישיבות ההסדר".

"שר הביטחון רואה בחומרה רבה אמירות החותרות תחת ערכי צה"ל וקוראות לסרבנות. שר הביטחון רואה בהרצאות שמאדירות ציות סלקטיבי לפקודות, בין שנתנו מפי הרב מלמד או מפי אחרים, כסותרות את ערכי היסוד של צה"ל ואת עקרונות המסגרת של ישיבות ההסדר".

ההוראה מתגלגלת בצמרת צה"ל (0404)

ההוראה החדשה של יעלון החלה לרדת בצמרת צה"ל.קצין חינוך ראשי אף ביקש לקבל מידע על כל מרצה המדבר נגד עמדת צה"ל וכתב לאלוף משנה, יעל הס, ראש מחלקת החינוך, כי הוא "מבקש לקבל עדכון מסגלי החינוך לגבי כל אזרח (מרצה או נותן שירות אחר) המביע עמדות הסותרות את רוח צה"ל וערכיו".

גורם צבאי אמר לחדשות 0404:"אני בהחלט יכול להבין שהצבא מבקש להוציא החוצה מי שלא תואם לערכיו, אך הייתי מצפה משר הביטחון להוציא הנחייה דומה ועל גבי מכתב (ולא רק כהודעה לתקשורת), על איסור מוחלט לשתף פעולה או להכניס לבסיסי צה"ל ארגוני שמאל כמו "בצלם", "שוברים שתיקה", "הקרן החדשה" ועוד".

"צריך לזכור שצה"ל משתף פעולה עם ארגוני שמאל ואנשיו מרצים בתוך בסיסים, אף לקצינים שנמצאים בלימודים בפו"מ (פיקוד ומטה). אם כבר, שיילך שר הביטחון עד הסוף ולא יאפשר לאף גורם שאינו תואם לעמדות הצבא, לבוא במגע עם חיילי צה"ל".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד