בע"ה כ' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הסערה ממשיכה: הפגנות למען החייל

בשלושה מוקדים התקיימו הפגנות למען החייל המוחזק כעת בידי מצ"ח וחשוד ב"רצח" המחבל שדקר חייל בחברון. "גיבור ישראל, לשחרר את החייל במיידית"

  • ט"ז אדר ב תשע"ו - 19:51 26/03/2016
גודל: א א א
זירת פיגוע הדקירה בחברון (הצלה יוש)
זירת פיגוע הדקירה בחברון (הצלה יוש)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

המחאה כנגד מעצרו של החייל מחברון עברה מהרשתות החברתיות לרחובות. עשרות מפגינים הגיעו למחנה נתן בבאר שבע בו מוחזק החייל החשוד ב"רצח".

המפגינים נשאו שלטים "גיבור ישראל, לשחרר את החייל במיידית", "הקם להורגך השכם להורגו", "חייל שלנו אנחנו איתך", ועוד. בנוסף, התקיימו הפגנות בצומת בית החולים באשקלון, בשער יפו בכניסה לבסיס צריפין.

כזכור, החייל מוחזק כעת במעצר ונמצא בחקירות מצ"ח. החייל תועד בידי ערבי כשהוא יורה בראשו של מחבל ש"נוטרל" במהלך פיגוע בחברון. באירוע הגיעו שני מחבלים לעמדת ג'ילבר הסמוכה לתל רומיידה ודקרו חייל. לאחר מכן, נראה החייל ה"חשוד" כשהוא דורך את נשקו לעבר אחד מהמחבלים ומבצע ירי.

בעקבות האירוע יצא דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז הבהודעת גינוי חריפה למעשה החייל, ואמר כי "זו לא תרבות צה"ל ותרבות העם היהודי". החייל הועבר לחוקרי המשטרה הצבאית וכאמור, חשוד ברצח. לדובר צה"ל הצטרפו אישי ציבור נוספים בהם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ראש הממשלה ועוד.

דף הפייסבוק של אלמוז הוצף בתגובות נזעמות של גולשים. "בושה וחרפה, ישוחרר לאלתר גיבור ישראל הלוחם שירה אתמול במחבל השפל בחברון עם התנצלות מראש הממשלה נתניהו, משר הבטחון יעלון, מהרמטכ"ל ומדובר צה"ל" כתב גולש בשם אושרי.

"מוטי אם הזבל היה קם וחוזר לדקור חייליםשוב, הביקורת שלך הייתה הפוכה - למה לא ירו במחבל?. תתביישו לכם, כל הכבוד לחייל וכן ירבו חיילים כאלה שלא מפחדים" כתב גולש בשם שי דמרי. גולשת נוספת, אמילי נוימן, הגיבה: ''בושה! תנו לחייל ללכת הביתה במיידי! הוא גיבור! אין סיבה שהמחבל יחיה ויכנס לכלא ויחיה על חשבוני ועל חשבון אזרחי מדינה ישראל! כולנו מאחורי החייל!''.

''אדוני הדובר, עם ישראל צפה בך היום עומד ומפקיר את חיילינו אשר הרגו מחבל שביקש את חייהם", כתב אסף חגואל. "המערכת שאתה שותף לה נמצאת באובדן דרך מוסרי וערכי.עצוב!''.

תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד