בע"ה כ' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

איפה חיילי צה"ל בפרשיית מעצר החייל?

חלק בלתי מבוטל מהמוחים על חקירת החייל הנם חיילי צה"ל שחוששים לגב האובד שלהם בשטח. גם חיילי מילואים וחיילים מהעבר הצטרפו למחאה

  • י"ח אדר ב תשע"ו - 14:02 28/03/2016
גודל: א א א
לוחמים בחקירות. אילוסטרציה (דובר צהל)
לוחמים בחקירות. אילוסטרציה (דובר צהל)

בכלל הקשת הרחבה של המחאה על חקירת החייל מחברון, בחלק בלתי מבוטל משתתפים חיילי צה"ל שמרגישים כי הגב שלהם בסכנה.

תמונות רבות הועלו לרשתות החברתיות בהן נראים סממנים צבאיים דרכם מועברת המחאה על הפרשייה. כומתות לצד שלטים עם כיתובים שונים התומכים בחייל, תגים, נשקים ופרצופים מכוסים.

אתר החדשות 0404 פרסמו כי אליהם הגיעו למעלה מ-1,500 תמונות ששלחו אליהם חיילים לאות מחאה - "עם ישראל לא מפקיר את חייליו", "אנחנו איתך אלאור" ועוד. במחאה משתתפים חיילים מחילות, גדודים וחטיבות רבות, ואפילו משירות בתי הסוהר, משטרת ישראל ומשמר הגבול.

בערוץ 20 התפרסם כי חייל מילואים בשם יוני עטיה הצהיר בדף הפייסבוק שלו כשהוא מצרף את שמו הפרטי, מספרו האישי ותמונה שלו כלוחם, כי הוא לא יגיע לשירות מילואים עד שישחררו את החייל.

סיפורו של דרור זיכרמן, חייל בעברו, עלה לכותרות בימים האחרונים. זיכרמן נפצע באורח קשה בפעילות מבצעית בטול כרם לפני כעשר שנים בשל הוראות הפתיחה באש. מפקדו נהרג. זכרמן סיפר כי משימתו של הכוח הייתה למצוא מחבל שתכנ להתפוצץ במסיבות חנוכה. באחד מהרכבים בהם חיפשו החיילים את המחבל נמצא חשוד שענה לתיאור שנתנו המפקדים ולבש מעיל עור למרות שהיה יום חם.

כשזיכרמן כיוון את נשקו לעבר ראשו של המחבל הורה לו המפקד בצורה חד משמעית שלא לירות לעברו. זיכרמן לא ירה על אף החשד המוגבר אצלו והמחבל התפוצץ. כתוצאה מכך נהרג מפקדו והוא עצמו, כאמור, נפצע באורח קשה, ועד היום אינו בקו הבריאות התקין, צורך כדורים וסובל מהלם קרב.

רוני גוזלן במחאה על המעצר (צילום מסך, פייסבוק)

רוני גוזלן,לוחם משמר הגבול שנפצע אחרי שלא חיסל מחבל בזמן פרסם תמונה בביתו בה הוא נראה יושב על כיסא ומחזיק שלט "לשחרר את הילד שלא גמור כמוני".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 1 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד