בע"ה כ' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חיסול המחבל בחברון: "התנהלות מד"א תקינה"

צוות מד"א פעל על פי הנהלים בפיגוע בחברון, כך עולה ממסקנות הוועדה. "טרם נשלל החשש להימצאות מטען על גופו של המפגע"

  • י"ח אדר ב תשע"ו - 17:46 28/03/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בחברון (TPS)
זירת הפיגוע בחברון (TPS)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

ועדת הבדיקה שהקים ארגון מגן דוד אדום לבחינת התנהלות צוותי מד"א בפיגוע בחברון, בו נפצע באורח בינוני חייל צה"ל, הגישה היום (שני) את ממצאי מסקנותיה, חלקם בניגוד לממצאי התחקיר שביצע צה"ל.

בוועדה אמרו, כי בזירת הפיגוע טרם נשלל החשש כי המחבל נושא על גופו מטען חבלה או גורם מסכן אחר, זאת בין היתר בשל העובדה כי המחבל לבש על גופו מעיל, ביום חמסין. כמו כן, אף גורם ביטחוני בשטח לא הפיג את החשש.

על פי הכללים והנהלים, במקרה שכזה חל איסור על צוותי מד"א לטפל במחבל. עם זאת ציינה הוועדה, כי במד"א מורים על הצוותים להעניק טיפול רפואי לכל אדם, גם למחבלים, ללא שום שיקול מלבד מצבו הרפואי וחומרת פציעתו.

כמו כן, הוועדה המליצה לפנות לארגון הצלה, אליו משתייך חובש שקרא למחבל 'כלב' וכינו זאת "צורה לא ראויה". הועדה ממליצה למצות אתו את ההליכים. בתגובה אמר החובש בציניות, כי "צר לי שקראתי למחבל שבא לשחוט חיילים - כלב".

שר הבטחון: "החייל לא גיבור"

בתוך כך, שר הבטחון משה (בוגי) יעלון התייחס שוב היום במליאת הכנסת לפרשה ואמר "יש פה אירוע של חייל שסרח ולא של גיבור. מה אתם רוצים צבא מתבהם שאיבד חוט שידרה מוסרי? מי שסרח צריך לתת את הדין. ואני מבקש מכם לא להתערב בדברים שהם בנימי הנפש. האמירות האלה מבלבלות את החיילים באשר הם. אחר כך נבדוק האם יש קשר בין ההתלהמות ברשת וכל מיני אמירות של פוליטיקאים לגבי החייל שקיבל החלטה לעשות מעשה שהוא מעבר על החוק ועל ערכי המוסר שלנו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 1 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד