בע"ה ה' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אייזנקוט: "נמצה את הדין עם החורג מהכללים"

הרמטכ"ל פרסם היום (ד') מכתב לחיילים בו הוא חותם "סומך עליכם ובוטח בכם", אך בד בבד אומר כי ימצה את הדין עם חיילים שיחרגו ממוסר צה"ל

  • כ' אדר ב תשע"ו - 11:55 30/03/2016
גודל: א א א
גדי אייזנקוט (דובר צהל) (דובר צה"ל)
גדי אייזנקוט (דובר צהל) (דובר צה"ל)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

תחת הכותרת "מגינים על הבית - שומרים על טוהר הנשק" מנסה הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט להסביר כי "מוסר המלחמה" הנהוג בצה"ל ישמור על הביטחון ועל הערכים.

במכתב שפרסם דובר צה"ל היום (רביעי), בשם הרמטכ"ל נכתב: "גורל ישראל תלוי בשני דברים - בכוחה ובצדקתה" מצטט אייזנקוט את דברי ראש הממשלה הראשון בישראל - דוד בן גוריון. "מיום הקמתו חרט צה"ל על דגלו את ערך הדבקות במשימה וחתירה לניצחון וקידש ערכים חשובים בהם כבוד האדם וטוהר הנשק. ערכים אלו", טוען הרמטכ"ל, "נשענים על מורשת יהודית ארוכת שנים של עם חפץ חיים".

"המפקדים, ואני בראשם נוסיף וניתן גיבוי לחייל ששגה בלהט הקרב, מול אויב המסכן אזרחים וחיילים" מוסיף אייזנקוט, מה שנראה כניסיון להרגיע את הרוחות בעקבות הסערה הצביורית מאז מעצר החייל שחיסל מחבל בחברון. "עם זאת, לא נהסס למצות את הדין עם חיילים ומפקדים שיחרגו מאמות המידה המבצעיות והמוסריות שעל פיהן אנו פועלים", ציין הרמטכ"ל.

אתמול הוארך מעצרו של החייל ביומיים בלבד על ידי השופט הצבאי. התובע הצבאי ביקש תשעה ימים אך, נענה באופן חלקי מאוד. השופט אמר כי ב"נסיבות העניין, מצאתי כי הגם שקיים חשד סביר לביצוע ירי שלא כדין בנסיבות העניין, הרי שהצטברות הראיות עד כה מעלה פנים לכאן ולכאן, ביחס לסוגיות המרכזיות השנויות במחלוקת. במיוחד, בשים לב למורכבות האירוע ולנסיבות האופפות אותו".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד