בע"ה ה' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דיון בעניין החייל: סעיף הרצח הומר בהריגה

התביעה ירדה מסעיף הרצח אותו ייחסה לחייל ומבקשת להאריך מעצרו בשבוע ימים בשל "מסוכנות ומסוכנות צבאית". איש רפואה מחברון העיד כי היה חשש שהמחבל יתפוצץ

  • כ"א אדר ב תשע"ו - 16:01 31/03/2016
גודל: א א א
החייל בבית המשפט הצבאי (הלל מאיר, TPS)
החייל בבית המשפט הצבאי (הלל מאיר, TPS)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

ברגעים אלו (חמישי) מתקיים דיון בעניינו של החייל מחברון שירה במחבל בבסיס מז"י בקריית מלאכי, סמוך לצומת קסטינה. הפרקליטות הצבאית מבקשת להאריך את מעצרו בשבוע ימים.

התובע הצבאי טען כי ישנן התפתחויות בימים האחרונים וכי הוחלט להמיר את סעיף הרצח שיוחס לחייל לסעיף הריגה בלבד. התובע טען כי בשל מסוכנות ומסוכנות צבאית הם דורשים להשאיר את החייל במעצר בשלב זה.

התובע סא"ל אדורם ריגלר אמר בדיון כי החייל "ירה ללא צורך מבצעי במחבל שרוע. ביומיים האחרונים התבססו עוד יותר החשדות שמבססים את התשתית האיתנה של הראיות נגד החשוד. התשתית מבוססת על סרטון שצולם בזמן אמת המתעד את מעשה החשוד שמדבר בעד עצמו יותר מאלף עדים. כל מי שצופה בסרטון יכול לפרשו רק בדרך אחת".

ייתכן, ובשל החלטת השופט הצבאי בדיון הקודם שלא לקבל את בקשת התביעה בדבר הארכת מעצרו של החשוד בתשעה ימים נוספים, הגיעה התביעה עם קו תקיף יותר ובכללו הטענה כי ישנה התפתחות משמעותית.

אתמול העיד במצ"ח איש רפואה מחברון שטיפל בחייל שנפצע בפיגוע, והיה במקום בזמן הירי. "המחבל הביט בי והזיז את ידו, ואז שמעתי ברקע 'תיזהרו, תיזהרו, הוא זז'. המשכתי לטפל בפצוע ואז שמעתי בום, הייתי בטוח שהוא פוצץ את עצמו" כך פורסם בווינט.

לצד התביעה ישנם שני עדים מרכזיים – המ"פ שהעיד כי הסתכל על המחבל והבחין כי הוא חי, ובעודו מסתכל עליו הבחין בפגיעה בראשו כתוצאה מהירי של החשוד. המ"פ עמד ליד המחבל, צפה בו בזמן הירי ולא חש בסכנת חיים. חייל נוסף מהכוח העיד: "אם הייתי יודע שהחייל בא לירות הייתי מונע ממנו את זה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד