בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרסום ראשון: צו מנהלי נוסף למאיר אטינגר

שר הביטחון חתם על צו מנהלי מיוחד המורה על החזקתו של מאיר בבידוד. השופט גער בנציגי שב"ס ושב"כ בדיון. בנוסף, קצין שב"ס החליט להתעמר במאיר, ולאחר שניסה למנוע ממנו לשוחח עם אשתו בבוקר הברית, הגיש נגדו תלונה על איומים. עמדתו של מאיר: "תלונת שווא"

  • כ"ח אדר ב תשע"ו - 21:29 07/04/2016
גודל: א א א

מסכת ההתעללויות במאיר אטינגר לא הסתיימה באיסור להשתתף בברית המילה לבנו, וגם בין כותלי הכלא יש הממשיכים לנהוג כלפיו בצורה קשה וחמורה. באחרונה הסתיימו ששה חודשים בהם שוהה אטינגר בבידוד משאר האסירים, לאחר שהועבר לבידוד על ידי שב"ס כחודש וחצי לאחר כליאתו.

ששה חודשים זהו הזמן המקסימלי בהם ניתנת לשב"ס האפשרות להעביר אסיר לתנאי בידוד. אם שב"ס מעוניין להאריך את השהות בבידוד של אסיר מסוים הרי שעליו לפנות לדיון בפני שופטים לקבלת אישור שכזה. כך אכן עשו אנשי השב"ס. אלא שלפתע, לאחר שעורכת דינו של מאיר, סימה כוכב, המייצגת אותו מטעם ארגון 'חוננו', שטחה בפני השופט את טענותיה על כך שאין כל הצדק להשאיר את מאיר בבידוד, קם לפתע נציג השב"כ בדיון ושלף צו מנהלי החתום בידי שר הבטחון משה יעלון, המורה על כך שיש לכלוא את מאיר בבידוד דווקא, ולא להסתפק במעצר המנהלי ה"רגיל".

מקרוביו של אטינגר מסרו, כי הוא הבחין שהתאריך החתום על הצו הוא התאריך של יום לפני הדיון ואמר זאת לשופט. השופט מיהר לגעור ברשויות הכלא והשב"כ מדוע הם בקשו לקיים דיון בפניו אם הם מחזיקים בצו מנהלי המורה על המשך הבידוד למאיר, שכן צו שכזה מחייב את המשך מעצרו בבידוד ואינו נצרך לאישור מהשופט.

יתירה מזו, תמה השופט, מה היה קורה לו אכן היה מורה על הפסקת הבידוד למאיר, ומה הייתה המשמעות לפסיקה שכזו בזמן שיש להם צו מנהלי המחייב את ההיפך?

אנשי שב"ס ושב"ס תרצו את עצמם בטענה שהם ניסו לקבל אישור להמשך הבידוד בכל דרך שהייתה ברשותם. השופט לא קיבל את התירוץ המפוקפק שלהם והורה להם להשיב בתשובה מנומקת על שאלותיו עד לדיון חדש שנקבע לעוד כשבועיים.

|"הקצין הפגוע החליט להתנקם"

אם לא די בכך, הרי שסיפור נוסף על קורותיו של מאיר בבית הכלא מלמד לאיזה שפל הדרדרו גורמי הכליאה באשר להחזקתו. ביום שני, בוקר יום ברית המילה לבנו, ביקש אטינגר מקצין שב"ס באגף לשוחח בטלפון עם רעייתו, בטרם יציאתו לדיון שהתקיים בהמשך הבוקר בבית המשפט העליון בירושלים, הקצינים באגף מכירים את מאיר כאסיר טוב ועל כן אינם מערימים עליו קשיים בדר"כ, הקצין שהיה חדש באגף סרב לבקשתו.

משכך, פנה אטינגר לקצין בדרגה גבוהה יותר שנכח באגף וביקש ממנו להתערב. אותו קצין הסכים לבקשתו של אטינגר והוא אכן שוחח עם אשתו. לדברי בני משפחתו של אטינגר, הקצין חש פגוע מ"שבירת הסמכות" שהתרחשה מבחינתו.

למחרת, הגיע אותו קצין לקיים ספירה כבכל בוקר בכלא. מאיר ששהה באותה עת בתפילה בתאו, לא נעמד עם בואו של הקצין. במשפחת אטינגר מספרים, כי על פי רוב נוהגים הסוהרים כבוד במאיר וכשהוא מתפלל הם אינם מפריעים לו ומאפשרים לו להתפלל בנחת. הקצין הנזעם הגיש למאיר שני דוחות משמעת. גם לגבי הארוע מיום האתמול. בהמשך, בעקבות כך, פנה הקצין הפגוע להגיש תלונת נגד מאיר בטענה שהוא "איים עליו". מאיר אכן נחקר על כך וכמובן הכחיש את טענותיו של הקצין. בני המשפחה מבקשים להדגיש, כי מדובר בהאשמת שווא שקרית.

עורכת דינו של מאיר, סימה כוכב, פנתה במכתב דחוף לשב"ס בדרישה לבדוק את ההתנכלויות של רשויות הכלא למאיר. "נדהמתי לשמוע ממרשי כי בימים האחרונים הוא עובר מסכת התעללויות קשה והתעמרות מצד קצין שב"ס שגיא כהן. הקצין רודף את מרשי באופן אישי, מעליל עליו עלילות, בודה מליבו תרחישים שלא קרו, מגיש כנגד מרשי תלונות בגין דברים שלא היו מעולם ומונע ממרשי זכויות המגיעות לו ע"פ חוק". עו"ד כוכב אף דרשה כי ינקטו הליכים כנגד הקצינים שהיו שותפים להתעמרות.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד