בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עו"ד ניר צבי: לבטל הנחיית אלוף הפיקוד

עו"ד דורון ניר צבי קורא לשר הביטחון לבטל את הנחיית אלוף פיקוד המרכז לטפל במחבל בטרם נבדק ע"י חבלן. "ההנחיות נוגדות את החוק, ועלולות לסכן שלא כדין את שלומם וביטחונם של חיילי ואזרחי ישראל"

  • י"ג ניסן תשע"ו - 13:13 21/04/2016
גודל: א א א
רוני נומה (עמוס בן גרשום, לעמ)
רוני נומה (עמוס בן גרשום, לעמ)

על רקע פרשת לוחם צה"ל שירה במחבל, ופיגוע התופת בירושלים, פנה עו"ד דורון ניר צבי במכתב לשר הביטחון יעלון ודרש לבטל את הנחיות אלוף פיקוד המרכז רוני נומה על כך שיש להעניק טיפול רפואי במחבלים, עוד בטרם נבדקו על ידי חבלן.

ניר צבי פנה לשר הביטחון מטעם ארגון חוננו, עוד בטרם התרחש פיגוע התופת בדרך חברון בירושלים, אשר בוצע ככל הנראה בידי מחבל מתאבד. בארגון חוננו מציינים כי פיגוע התופת מגביר עוד יותר את הצורך בביטול ההנחיות.

במכתבו מציין עו"ד ניר צבי דברים שצוטטו באתר "הארץ" בנוגע לתחקיר הירי של החייל בחברון במחבל, ובהם נכתב כי "על פי ההנחיות של האלוף, כיוון שלא סביר כי מחבלים המבצעים פיגוע דקירה נושאים עליהם גם חגורת נפץ (זה אינו "תרחיש הייחוס" המרכזי, בלשון הצבא) הכוח בשטח אינו צריך להמתין לבדיקה של חבלן ("זיכוי"), שיפסוק כי המחבל הפצוע אינו ממולכד, בטרם יחל הטיפול הרפואי בו. די בבדיקה של מפקד בשטח, שאחריה ניתן להעביר את הפצוע הפלסטיני לטיפול רפואי".

"הנחיות אלו עלולות לפגוע בשלומם של הלוחמים, ובפרט של מפקדי הכוחות, שאינן מצויידים בציוד המגן המצוי אצל חבלני המשטרה והצבא ובאמצעים הטכנולוגיים המצויים ברשות החבלנים, וכמו כן אינם בעלי מומחיות וניסיון נדרשים כדי לאבחן באופן וודאי שהמחבל אכן איננו נושא מטען חבלה", כותב עו"ד ניר צבי לשר הביטחון. "וכי עיני רנטגן למפקדי הכוחות בשטח?! וכי עליהם למשש את גופו של המחבל שעלול לפוצץ עצמו עליהם?!".

עו"ד ניר צבי מציין את מתווה הפיגוע שהתרחש לאחרונה בשער שכם ובו שלושה מחבלים חמושים ברובים, סכינים ומטעני חבלה תחת מעיליהם ביקשו לבצע פיגוע במקום הומה אדם בירושלים, פיגוע בו נפלה על משמרתה לוחמת משמר הגבול הדר כהן ז"ל, ולוחמת נוספת נפצעה באורח קשה.

"הח"מ סבור כי ההנחיות שפורסמו בשמו של אלוף פקמ"ז עומדות הינן מנוגדות לסייג האמור לסעיף 1 הקבוע בחוק 'לא תעמוד על דם רעך, תשנ"ח 1998', שם נקבע כי: "חובה על אדם להושיט עזרה לאדם הנמצא לנגד עיניו, עקב אירוע פתאומי, בסכנה חמורה ומיידית לחייו, לשלמות גופו או לבריאותו, כאשר לאל-ידו להושיט את העזרה, מבלי להסתכן או לסכן את זולתו."

"הנחיות אלו אף נוגדות כל הגיון ושכל ישר לפיהן חיי המחבל אינם קודמים לחיי חיילינו בשום פנים ואופן", מוסיף עו"ד ניר צבי אשר דורש משר הביטחון לבטלן. "בסמכותו של אדוני להורות על ביטולן של ההנחיות שפורסמו בשמו של אלוף פקמ"ז, כיון שהנחיות אלו כפי שפורסמו נוגדות את החוק, ועלולות לסכן שלא כדין את שלומם וביטחונם של חיילי ואזרחי ישראל. אי היענות לבקשתי זאת מאלצת אותי להתרות כי דמם של חיילנו אשר עלול להישפך הינו בראשם של מנסחי ההנחייה".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד