בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תג מחיר בצפון: רכבים הוצתו ביפיע

המציתים רססו כתובות "נקמה" ו"תג מחיר". מטיילים באזור נעצרו ושוחררו

  • ד' סיון תשע"ו - 13:23 10/06/2016
גודל: א א א

בכפר יפיע שבצפון בצעו הלילה אלמונים "תג מחיר". הם הציתו כמה רכבים ורססו על רכבים אחרים כתובות "נקמה" ו"תג מחיר".

האירוע מתרחש על רקע הפיגוע הקשה שארע השבוע בתל אביב, כששני מחבלים ערבים מכפר יטא רצחו בירי ארבעה יהודים במתחם ה'שרונה מרקט' הסמוך לקריה בלב העיר.

מהמשטרה נמסר כי החקירה הועברה ליחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י וכי הוצא צו איסור פרסום על פרטי החקירה לשבוע הקרוב. נזכיר, כי הכפר יפיע שוכן בסמוך לנצרת ולא בתחומי יו"ש.

| "חל איסור לטייל סמוך לכפרים ערבים"

שעות לאחר גילוי אירוע ההצתה ביפיע, עצרה המשטרה קבוצה של שמונה מטיילים יהודים באזור עירון. מדובר בקבוצת מטיילים שמקיימת טיול מדי יום שישי, בכל פעם באזור אחר בארץ.

המטיילים נלקחו לתחנת המשטרה בעירון ושוחררו כעבור ארבע שעות ללא כל תנאי וללא שנחשדו בכל עבירה.

מעצר המטיילים

המטיילים סיפרו כי יצאו הבוקר לטיול מהיישוב מי עמי, לאחר 20 דקות הגיעה ניידת משטרה והשוטרים מסרו למטיילים כי הם מעוכבים לתחנת המשטרה בעירון.

המטיילים סיפרו עוד כי השוטרים סרבו להסביר מדוע הם מעכבים אותם וכי נלקחו מהם מכשירי הפלאפון. לאחר המתנה, בה צולמו חברי הקבוצה ע"י קצינת משטרה, נלקחו שניים מחברי הקבוצה לברור, בברור נאמר להם כי אינם חשודים בכל עבירה והם נשאלו לאן בכוונתם היה לטייל ומאיפה יצאו.

לפני השחרור נאמר לחברי הקבוצה כי יש איסור לטייל בסמוך לכפרים ערביים, אך השוטרים סרבו להסביר מדוע ומכוח איזה חוק או דין איסור זה מגיע.

בארגון חוננו אשר סייע למטיילים מסרו כי "ככל הנראה מדובר בעיכוב שווא, ובפגיעה קשה בזכויותיהם של המטיילים, בכוונתנו להגיש תלונה ותביעה בעניין."

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד