בע"ה י"ג אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תביעת פיצויים נגד פייסבוק - "סייעו לחמאס"

פייסבוק סגרה דפים המזוהים עם ארגון טרור חמאס. קודם לכן הוגשה התביעה

  • ח' תמוז תשע"ו - 09:30 14/07/2016
גודל: א א א
עצרת של חמאס. ארכיון
עצרת של חמאס. ארכיון

הנהלת פייסבוק סגרה אמש (רביעי) דפי פייסבוק באינטרנט, המזוהים עם ארגון הטרור חמאס. בין הדפים שנסגרו: הדף של התנועה האיסלאמית, דף החדשות 'אמאמה', דפי תאי הסטודנטים האיסלאמיים של אוניברסטיאות אלנג'אח, ביר זית אלקודס, חברון, בית לחם, ודפים נוספים.

לפי הדיווחים בכלי תקשורת ערביים, פייסבוק סגרה את הדפים לאחר סדרת פגישות בין בכירים בחברה לבין בכירים בישראל.

בארגוני הטרור הגיבו ואמרו, כי "ברורים לגמרי ניסיונות הנהלת פייסבוק לרצות את הכיבוש באמצעות סגירת דפים אלו. דפים אלה מילאו, ועודם ממלאים תפקיד בולט בהנעת הרחוב הפלסטיני במהלך האינתיפאדה".

קודם לכן השבוע, הגישו קבוצת יהודים ישראלים ואמריקנים, תביעת פיצויים על סך מיליארד דולר כ גד פייסבוק, בטענה זו סייעה לארגונים ערביים להרוג את קרוביהם בפיגועים בישראל.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט בניו יורק נכתב, כי "פייסבוק מספקת ביודעין תמיכה חומרית ומשאבים לחמאס, מסייעת לחברי ארגון הטרור הזה לתקשר, לגייס פעילים, לתכנן ולהוציא לפועל מתקפות ולזרוע פחד בקרב אויביו".

פייסבוק מסרה כי היא מחויבת לתקנות שלה למניעת תתוכן פוגעני, אך לא הגיבה ישירות לתביעה. נציג החברה בישראל אמר, כי "אין מקום לתוכן שמעודד אלימות, לאיומים ישירים, לטרור או לדברי שנאה בפייסבוק", אמר. "בקהילה יש שורת ערכים ואנחנו קוראים לאנשים להשתמש בכלי הדיווח שלנו אם הם מוצאים תוכן שהם סבורים שמפר את הסטנדרטים שלנו, כך שנוכל לחקור את הנושא ולנקוט פעולה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד