בע"ה כ' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אות הוקרה לרב נחמיה לביא הי"ד

לפני שנרצח הספיק הרב נחמיה להיאבק עם המחבל. כעת קיבלה משפחתו אות הוקרה לכך ממפכ"ל המשטרה

  • י"ג אב תשע"ו - 14:50 17/08/2016
גודל: א א א
הרב נחמיה לביא (מימין) ואהרון בניטה (משמאל)
הרב נחמיה לביא (מימין) ואהרון בניטה (משמאל)

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך העניק אותו הוקרה לרב נחמיה לביא הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים בחג הסוכות האחרון. לביא נרצח בעת שנאבק עם מחבל שדקר למוות את אהרון בניטה הי"ד.

"מפכ"ל המשטרה בישר לנו כי גיסי, נחמיה לביא ז"ל, זכה בעיטור מיוחד על כך שהקריב את חייו במטרה להציל אחרים", כתב אלקנה בר-איתן גיסו של נחמיה הי"ד בפייסבוק.

"אני רואה הקבלה מעניינת בין אות ההוקרה המשטרתי לבין המדליות האולימפיות בהן כולנו עסוקים לאחרונה. כשם שמדליה אולימפית אינה משקפת רק הצלחה באולימפיאדה אלא משקפת שנים רבות של התמדה ועבודה קשה באימונים הסיזיפיים, כך גם עיטור זה מסמל חיים שלמים ולא רק מעשה גבורה אחד. הרי כל מי שהכיר את נחמיה יכול להעיד כי לא הופתע מהעובדה שיצא מהבית וחירף את נפשו למען הזולת. זה היה ברור משום שכל חייו שם את האחר לפני טובתו האישית".

"יש כאלה שבוודאי יגידו שאנחנו מגזימים כפי שנהוג אחרי כאלה שנהרגו בצורה הרואית אבל את ההערכה שלנו לנחמיה ונטע ביטאנו רבות עוד בחייו. תמיד הערצנו את הזוג המדהים הזה שהיווה סמל לנתינה ודאגה אין סופית עבור האחר".

"גם היום,נטע, גיסתי האהובה ששרדה את הפיגוע, עדיין ממשיכה לחיות ע"פ אותם הערכים הנעלים של נתינה ודאגה לזולת ולכן ברור לי שעיטור הגבורה מגיע גם לה.אני מרגיש זכות גדולה להיות חלק ממשפחה נפלאה זו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 1 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד