בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

טרור חקלאי בנגב: "שיחי חוחובה השוחתו שוב"

לפני כשלושה חודשים נשתלו והלילה (ב') הושחתו פעם שנייה. "75 שתילים הושחתו באירוע מתוכנן. פשוט עקרו אותם מהאדמה". ענבים נגנבו משקף וציוד מלכיש

  • אברהם שפירא
  • ט' אלול תשע"ו - 21:20 12/09/2016
גודל: א א א

בפעם השנייה מאז נשתל לפני כשלושה חודשים, הושחת הלילה (שני) מטע חוחובה סמוך לקיבוץ רביבים שבנגב.

"הכמות שהושחתה מעידה שמישהו השקיע ותכנן את זה מראש, זה לא משהו שאדם שעובר ליד שדה אומר 'ניקח שתיל ונשתול ליד הבית'", אמר תומר פריאל, דובר הקיבוץ. "אני לא יודע להגיד מה קיווה להשיג מי שהשחית את המטע. על פניו מדובר בכמת שאינה יכולה להניב רווח מסחרי", אומר פריאל.

האירוע הקודם התרחש כאשר המטע נשתל, אז שוב הושחתו עשרות שתילים והלילה, הושחתו 75 שתילים נוספים.

"הבוקר איש ההשקיה שלנו הסתובב בשטח והבחין בשתילים שהושחתו. הם פשוט נעקרו מהאדמה". לדבריו, יש שומר המסתובב בלילה בין השטחים החקלאיים באזור הקיבוץ. "מישהו יכול לשבת ולראות כשהשומר עובר ואז יש לו מספיק זמן עד שהשומר יגיע לשם שוב".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

פריאל לא יודע להגיד האם מדובר בהשחתה מכוונת שביצעו הבדואים מהכפרים הסמוכים, ואת החקירה הוא משאיר למשטרה. "לא בטח השוטרים מגיעים לשטח אחרי שאנחנו מגישים תלונה, אבל בדרך כלל אנחנו מגישים תלונה. יש לזה אפקט מצטבר, אם מתלוננים הרבה זה כנראה עוזר".

לפני כשבועיים הפגינו תושבי הקיבוץ רתמים הסמוך במחאה על אזלת ידה של המשטרה אל מול הטרור החקלאי של הבדואים מהכפר ביר הדאג'.

| נגנבו ענבים בשווי 20 אלף שקלים

יום קודם להפגנה, השוחתו שיחי חוחובה סמוך לרתמים ובאותו היום נמלטו שוטרים מבדואים שיידו לעברם אבנים. למקום נקלע רכבו של תושב רתמים, שספג נזק ונמלט מהמקום.

גם במושב שקף שבדרום מדווחים כי לאחרונה פלשו ערבים לכרם ענבים וגנבו ארגזים של ענבים בשווי של כ-20,000 ₪. החקלאים מדווחים, כי ערבים קטפו את הענבים המובחרים שבכרם, לאור יום, משם העבירו את הסחורה על משאית לגדר ההפרדה הנמצאת במרחק של כ-100 מטרים בלבד. שם, המתין להם רכב שהעביר את הסחורה לאחד הכפרים הערביים בהר חברון.

עוד דווח, כי בסוף השבוע שעבר חדרו ערבים למושב אמציה ושחתו שתי פרות וציוד רב נגנב מבתים אליהם פרצו ערבים במושב לכיש.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד