בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום: נהג בפראות וגרם למות חברו

כתב אישום הוגש (ה') נגד הנהג השיכור משועפט

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ב אלול תשע"ו - 13:10 15/09/2016
גודל: א א א
הרכב בזירת האירוע (דוברות המשטרה)
הרכב בזירת האירוע (דוברות המשטרה)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) כתב אישום כנגד עלי נמיר, ערבי משכונת שועפט בעיר אשר נסע בפראות ובמהירות לעבר שוטרי מג"ב, אשר חשדו כי מדובר בפיגוע. באירוע, נהרג בן דודו על נמיר והוא עצמו נפצע באורח בינוני, לאחר שהשוטרים ביצעו לעברם ירי.

כתב האישום מייחס לנמיר עבירות של גרמית מוות ברשלנות, נהיגה בשכרות ונהיגה ללא רישיון.

המחלקה לחקירות שוטרים נמסר, כי השוטרים אינם חשודים בעבירה פלילית כל שהיא. "בשלב זה לא התגבשה תשתית ראייתית עובדתית מספקת לחשד לביצוע עבירה פלילית מצד השוטרים, ולכן הם לא נחקרו באזהרה. עדותם נגבתה על ידי מח"ש סמוך לאירוע ובימים אלה התיק נבחן לקראת קבלת החלטה", אמרו במח"ש.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

מעובדות כתב האישום עולה, כי נמר, בן ה-25 משועפט, נהרג ללא רישיון ברכב ללא פוליסת ביטוח בשכונה בשעות הלילה שבין ראשון לשני בשבוע שעבר. באותו הזמן, קיימו כוחות הבטחון פעילות מבצעית לאיתור כלי נשק ותחמושת בשכונה ולצורך כך הקימו מחסום בצומת ענתות.

באותו הלילה בילה הנאשם יחד עם חברתו היהודיה, בן דודו שנהרג בתקרית ואנשים נוספים. במועד הסמוך לאירוע, השתכר הנאשם ממשקאות חריפים ואף צרך סמים מסוכנים. סמוך לשעה 1:00 בלילה, לאחר הבילוי המשותף של הקבוצה, יצאה הקבוצה ברכבו של הנאשם, כאמור, בעודו שיכור ותחת השפעם סמים.

כאשר הבחין הנאשם במחסום המשטרתי, "לחץ על דוושת הגז, עקף רכב שהיה לפניו בפראות והחל בנסיעה מהירה", נכתב באישום. "השוטרים חשו בסכנת חיים ולכן ירו בנשק חם. כתוצאה מכך נפע מוסטפא (שיש לצדו של הנהג. י.פ) מירי בראשו ומת". עוד נכתב באישום, כי השוטרים אותתו לנהג שוב ושוב לעצור באמצעות הפנס ואף צעקו לעברו בעברית ובערבית. משלא נענה, ירו לעברו שני כדורי ספוג. אחד מהם פגע בשמשה הקדמית של הרכב.

"הנאשם פרץ את החסם המשטרתי בנסיעה מהירה ולא עצר חרף כל אמצעי האזהרה וההרתעה שהופעלו כלפיו. בתגובה, ולאחר שהשוטרים בחסם חשו בסכנת חיים, נאלצו השוטרים לבצע לעבר הרכב ירי מנשק חם. כתוצאה מהירי נפגעו הנאשם והמנוח, שמת במקום כתוצאה מפגיעות הירי בראשו".

לסיום נכתב בכתב האישום, כי "במעשיו גרם הנאשם ברשלנות למותו של אדם, כאשר הוא אינו מודע לטיב המעשה, לקיום הנסיבות או לאפשרות הגרימה לתוצאות המעשה כשאדם מן היישוב יכול היה בנסיבות העניין להיות מודע להם; נהג ברכב מנועי ללא רישיון נהיגה ומבלי שיש על שימושו פוליסת בת תוקף; היה שיכור בהיותו נוהג רכב והחזיק סמים מסוכנים לצריכה עצמית".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד