בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מצ"ח לא יכולה לחקור פעילות מבצעית"

האלופים (במיל') עוזי דיין ודני ביטון יעידו היום ב') מטעם ההגנה במשפטו של אזריה

  • ט"ז אלול תשע"ו - 08:23 19/09/2016
גודל: א א א
אזריה בבית הדין. ארכיון (הלל מאיר, TPS)
אזריה בבית הדין. ארכיון (הלל מאיר, TPS)

בבית הדין הצבאי ביפו יימשך היום (שני) משפטו של הלוחם אלאור אזריה שהואשם בהריגה לאחר שחיסל מחבל בחברון, ולהגנתו יצטרפו שני קצינים בכירים לשעבר, האלופים במילואים עוזי דיין ודן ביטון.

בחוות דעת מוקדמת שהגישו ביטון ודיין, באמצעות עורכי דינו של אזריה, מותחים השניים ביקורת על ההתנהלות הפיקודית בזמן הפיגוע ולאחריו ותוקפים את העמדתו לדין של הלוחם. "הפיקוד על האירוע וניהול הזירה היה לקוי. אין לערב את מצ"ח בחקירת אירועים מבצעיים", כתב דיין. ביטון, שפיקד על חטיבות שונות, הוסיף כי "לדעתי, המ"פ נכנס לטראומה מעצם הירי. התיק הזה מהווה קו שבר, הכרעה לא נכונה תוביל לכך שאף חייל לא יוכל בסופו של דבר לבצע ירי מציל חיים".

דיין, שבעברו היה אלוף פיקוד המרכז ולאחר מכן מונה לסגן הרמטכ"ל ויו"ר המועצה לבטחון לאומי, אמר כי "לדעתי, הדרך שבה הנושא טופל מסכנת את פעילות הלוחמה בטרור. בכל שנותיי בצבא לא נתתי פעם אחת למצ"ח לחקור פעילות מבצעית. אין לחוקריה את הניסיון, הידע והסמכות לחקור מקרים שכאלה", אמר. "בסוף כל אירוע, הצלחה או כשלון, עורכים תחקיר. צריך למצות קודם כל את ההליך במגרש הצבאי והפיקודי. אם מגלגלים אותו מיד למגרש המשפטי, יצא מזה רע לכולם".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

עוד הוסיף דיין ואמר, כי "מציע לבית המשפט להתעלם מכל האמירות שנשמעו ומכל לחץ ציבורי". לתוצאות המשפט יהיו משמעויות לכל הלוחמים והציבור הרחב". בסיום עדותו אמר דיין לשופטים: "מאחל לכם הצלחה הרבה עיניים נבוכות מסתכלות אליכם".

פרופ' יהודה היס מחוץ לבית הדין, בשבוע שעבר (אברהם שפירא)

בשבוע שעבר עלה על דוכן העדים פרופסור יהודה היס, לשעבר ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ולדבריו המחבל לא נהרג מירי שביצע אזריה, אלא מירי שבוצע לעברו קודם לכן.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד