בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"משפטו של אזריה מסרס את הצבא"

האלוף במיל' דן ביטון, שהעיד מטעם ההגנה, מתח בקירות על העמדת אלאור אזריה לדין.

  • ט"ז אלול תשע"ו - 12:44 19/09/2016
גודל: א א א
בית הדין הצבאי ביפו, היום
בית הדין הצבאי ביפו, היום

לאחר הקראת חוות הדעת של האלוף במילואים דן ביטון, שבעברו פיקד על חטיבות שונות בצה"ל, החל התובע בחקירת העד. ביטון טען כי המחבל שדקר שכב בחודשי הקיץ עם מעיל על הארץ ומספיק שחייל אחד חושש ממטען תחת המעיל, עליו לירות לעבר המחבל. עוד הוסיף ביטון, כי לא ניתן לקבוע האם אזריה ירה משיקולים נקמניים או משיקולים אחרים. לשאלת התובע "תאשר לי שבית הדין יכול לקבוע זאת" ענה ביטון "אתה טועה. דבריך מובילים לכך שבכל שיקול דעת מבצעי סובייקטיבית נגיע לבית הדין שיקבע".

ביטון הוסיף ואמר "אני כופר בזה שהתחקיר על האירוע היה צריך להגיע לבית הדין. היה צריך לעשות תחקיר מבצעי והמפקדים ברחו וזרקו אחריות". עוד הוסיף האלוף במיל' ותקף את התובע הצבאי "אתה מכוון לזה שכל חייל צריך ללכת לקרב עם עורך דין. אתה למעשה מסרס את הצבא. יש הוראות ואלאור אזריה פעל בהתאם להוראות".

לאחר זמן רב שלא הגיע לדיונים עקב מצבו הבריאותי, הגיע היום צ'רלי אזריה לדיון של בנו. במהלך הדיון אמר צ'רלי, בהתייחס לאלופים שהגיעו להעיד להגנת אלאור, כי ״הם המפקדים האמיתיים אני מצדיע להם". הוא קם והצדיע לאלוף במיל' דן ביטון.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

קודם לכן היום, בבית הדין הצבאי ביפו, שם מתנהל משפטו של הלוחם אלאור אזריה המואשם בהריגה לאחר שחיסל במחבל בחברון, עלה על דוכן העדים האלוף במילואים, ומי ששימש בעבר כסגן הרמטכ"ל, עוזי דיין.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד