בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ב'שלום עכשיו' נאלצו להודות בסילוף הדיווחים

ארגון השמאל הקיצוני פרסם נתונים שקריים על ארגון חוננו ונאלץ להבהיר את הדברים בעקבות תביעה. חוננו: "הקלות בה 'שלום עכשיו' מפרסם נתונים שאינם נכונים, מעמידה את כל דיווחיו בסימן שאלה"

  • יח"צ
  • י"ח אלול תשע"ו - 10:23 21/09/2016
גודל: א א א
שלום עכשיו (צילום מסך)  (צילום מסך)
שלום עכשיו (צילום מסך) (צילום מסך)

ארגון השמאל הקיצוני שלום עכשיו נדרש להבהיר כי נתונים שפרסם אודות ארגון חוננו – להגנה משפטית לאומית, הינם נתונים שקריים, וזאת לאחר שהצדדים הגיעו להסכם פשרה.

לפני כשלוש שנים יצא מנכ"ל 'שלום עכשיו' יריב אופנהיימר בהצהרה במסיבת עיתונאים על כך שדו"ח מקיף שערך 'שלום עכשיו' מוכיח כי ניתן לקצץ 1,600,000,000 שקלים מתקציב הישובים ביהודה ושומרון. פעילי התנועה הניפו אל מול המצלמות צ'ק ענק והגימיק יצא לדרך.

אולם התברר כי חלק מהנתונים אותם פרסמו ב'שלום עכשיו' הינם שקריים. בארגון חוננו – להגנה משפטית לאומית, גילו כי בדו"ח המדובר נטען שהמועצות האזוריות ביהודה ושומרון תקצבו את 'חוננו' בשנת 2010 בסכום של קרוב ל-70,000 ₪, דבר שלא היה ולא נברא. בדו"ח של שלום עכשיו נכתב כי הנתון מופיע בדו"ח הכספי של 'חוננו', אולם הדבר כאמור אינו נכון.

בעקבות פניה של עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, הסירו ב'שלום עכשיו' את הסעיף המדובר מאחד הדו"חות המופיעים באתר האינטרנט שלהם, אולם לא הגיבו למכתבו בצורה רשמית ולא התנצלו על הטעות.

בעקבות כך הגיש עו"ד יאדו תביעה כנגד שלום עכשיו והבהיר כי הפרסום השקרי הביא לפגיעה בארגון משום ש"חוננו" נתמך מכספי תורמים בלבד וכך הוא מבהיר לתורמיו, ולא נעזר בשום גוף רשמי במדינת ישראל, גם לא מהמועצות ביהודה ושומרון. בנוסף נוצר הרושם כי הארגון נהנה מכספים שלא כדין.

בשבוע שעבר הגיעו הצדדים לפשרה לפיו ב'שלום עכשיו' יפרסמו הבהרה על כך שמדובר בפרסום שאינו נכון, וכן יסירו את הפרסום מדו"ח נוסף.

עו"ד מנשה יאדו מחוננו מסר בתגובה: "הקלות בה ארגון השמאל הקיצוני שלום עכשיו מפרסם נתונים שאינם נכונים, מעמידה את כל דיווחיו בסימן שאלה. אני שמח שבמקרה שלנו הבינו בארגון את טעותם אשר הובילה אותם להצעת פשרה בשלב ראשוני של התדיינות. כולי תקוה שכמו שכאן הודו בהפצת עובדות לא נכונות, וזו כבר לא הפעם הראשונה, יקפידו מכאן ולהבא לדבר אמת בלבד".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד