בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב אליהו: "יש לירות במציתים"

בעקבות ההצתות, פרסם הרב שמואל אליהו פרסם פסק הלכה. "אם היו יורים במציתים בחיפה וכרמיאל היה נחסך מאתנו אסון". ח"כ גרמן הגישה כנגדו תלונה

  • כ"ו חשון תשע"ז - 08:56 27/11/2016
גודל: א א א
הרב שמואל אליהו. ארכיון (הקול היהודי)  (הקול היהודי)
הרב שמואל אליהו. ארכיון (הקול היהודי) (הקול היהודי)

בעקבות גל ההצתות שהוביל לנזקים עצומים ברחבי הארץ, פרסם רבה של צפת הרב שמואל אליהו פסק הלכה, לפיו יש לפעול לכתוב שריפה בשבת ובמידת הצורף אף לירות במציתים ערביים.

"שאלה: אם בשבת (או בחול) נראה ערבים שמתקרבים לחורשה שליד הישוב שלנו ומתכוונים או מציתים אותה. האם מותר לחלל שבת לעצור אותם, להתקשר למשטרה ו/או לירות בהם?", ציטט הרב אליהו את השאלה בדף הפייסבוק שלו.

כבאים פועלים בהרי ירושלים (כבאות והצלה)

בתשובתו ביקש הרב אליהו להזכיר, כי "ראש הממשלה הגדיר את ההצתות כטרור. אחד מראשי השב"כ קרא לזה נשק להשמדה המונית. בנס לא נשרפו אנשים חיים אבל אין סומכים על הנס".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"בוודאי מותר ומצווה לחלל שבת בשביל לעצור את האש ואת המציתים. ואם צריך - גם לירות בהם.

אם בבית מאיר, בכרמיאל או בחיפה היו יורים במציתים היה נחסך מאיתנו האסון הזה", קבע הרב אליהו.

"אני מקווה שהרמטכ"ל ומפכ"ל המשטרה יתנו הוראות ברורות לחיילים לשוטרים ולאזרחים הנגזרות מכך שההצתות לא נגמרות, כי זו האחריות שלהם".

לאחר שפרסם את דבריו, הגישה חברת הכנסת יעל גרמן (יד עתיד) תלונה כנגדו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. גרמן קראה "לפעול מיידית כדי לשים קץ לדברי הבלע, ההסתה והגזענות של רב ראשי בעיר בישראל". לדבריה, "בעת הקשה הזו יש להעלות על נס את גילויי הסולידריות והערבות ההדדית ולא את ההסתה".

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד