בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתוך הכלא: אסיר בטחוני תכנן פיגועי ירי וחטיפה

צפו במעצר חוליית מחבלים שתכננו פיגועים וחוליה נוספת שביצעה כמה

  • כלב אליהו
  • ח' כסלו תשע"ז - 18:50 08/12/2016
גודל: א א א

השב"כ התיר היום לפרסום כי אברהים גנימאת, תושב צוריף, תכנן והפעיל חוליה של חברי חמאס לשם ביצוע של פיגועי ירי וחטיפה באזור גוש עציון. כמו כן הותר לפרסום כי כוחות הביטחון חשפו חוליה של 3 קטינים שביצעה 4 פיגועי ירי בחודשים האחרונים.

אברהים גנימאת, תושב צוריף כבן 60, מוכר היטב לכוחות הביטחון. גנימאת מרצה כיום מאסר עולם על השתתפותו בפעולות רצחניות שונות לפני כ-20 שנה. בין היתר, על חלקו בחטיפתו ורציחתו של החייל שרון אדרי הי"ד בשנת תשנ"ו. גם מתוך הכלא, גנימאת לא שוקט על שמריו. לפי הודעת שב"כ מהיום, גנימאת ארגן חוליה של פעילי חמאס, שתוציא לפועל ביצועי ירי וחטיפה לשם מיקוח באזור צוריף.

ששת חברי החוליה שנעצרו, ביצעו כבר פעולות לשם הוצאת מטרותיהם אל הפועל. חברי החוליה תצפתו לשם כך על כוחות צה"ל באזור, והצטיידו בנשק מסוגים שונים. ששת המחבלים האחרים הם שני בניו וחתנו של גנימאת, שבנוסף להם ישנו עוד שם מוכר, ראמי רג'וב, שותפו בעבר לכלא של גנימאת. שני העצורים הנוספים קשורים למכירת האמל"ח והסתרתו.במסגרת חקירת שב"כ, נמצאה תחמושת רבה ונשקים מסוגים שונים. במהלך החקירה נמצאו, רובי M16, רובי קלצ'ניקוב, אקדחים, רובה ציד ותחמושת רבה.

כמו כן הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי עצר חוליה של 3 קטינים שביצעו ארבעה פיגועי ירי בחודשים האחרונים, לעבר מוצב עופרה שבבנימין. החקירה העלתה כי פיגועי הירי בוצעו באמצעות כלי נשק מתוצרת עצמית. בנוסף, נעצרו מספר קרובי משפחה של הקטינים אשר סייעו להם בהסתרת כלי הנשק.

משב"כ נמסר לגבי אירוע זה כי ישנה רמת איום גבוהה מאוד מיוזמות טרור מקומיות שיש להן נגישות לאמצעי לחימה שונים ולייצור עצמי של נשקים. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול במטרה לחשוף ולסכל מבעוד מועד את פעילותן של חוליות טרור, לשון ההודעה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד