בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תוצאות העמדה לדין: חיילים נוטשים את שירותם הצבאי

בשל העמדתו לדין של החייל אלאור אזריה, חיילים בגדוד שמשון 'מסיימים' את שירותם

  • י"ב כסלו תשע"ז - 21:12 12/12/2016
גודל: א א א
אלאור  אזריה (ארכיון)
אלאור אזריה (ארכיון)

פרשת העמדתו לדין של החייל אלאור אזריה בשל הריגת מחבל לפני כ-8 חודשים, הובילה לירידה ברצון להתגייס לצה"ל, אך הערב מתפרסם, כי גם חיילים המשרתים בצה"ל, לא מעוניינים יותר לשרת בצה"ל, והם עוזבים את השרות בתואנות שונות.

אתמול פורסם בערוץ 1 כי חיילים בגדוד שבו שירת אזריה, גדוד שמשון של חטיבת כפיר, מאיימים לערוק במידה והוא יורשע. הכתב הצבאי של הערוץ, אלירן טל, סיפר על אווירה קשה בגדוד ועל רצון של חיילים רבים לנטוש מוצבים ולערוק מהצבא, במידה והחייל יורשע. בשיחה עם אחד הלוחמים נאמר: "במידה ואלאור מורשע – כל גדוד שמשון מתכוונים לקחת את הרגליים ולעזוב את הגדוד". מפקדים בגדוד מסרו כי הם ערים למצב והם עורכים שיחות עם החיילים.

בהמשך פורסם כי לאחר מעצרו של אזריה, לפני כשמונה חודשים, נפגשו 17 לוחמים מגדוד שמשון במושב עין יעקב. הלוחמים סרבו לחזור ולשרת בשל יחס הצבא והמפקדים לחברם. צחי אליהו, שאירח את הלוחמים בביתו סיפר, כי כל הלוחמים לא רצו לחזור יותר ולשרת בצה"ל ואף לא להחזיק נשק ביותר. חלקם, לא חזר עד היום, באמצעות גימלי"ם, נפקדים וכדומה. חלק מהלוחמים סיפרו גם על טראומה קשה מאז מעצרו של אזריה, על תופעות כמו נדודי שינה, ובכי בלתי נשלט.

תגובת דובר צה"ל: "משפט הירי בחברון עדיין מתנהל. לאחר התחקיר הצבאי ובמסגרת יישום הלקחים, ביצע הדרג הפיקודי שיחות עם הלוחמים. כל טענה על נפקדות מאורגנת של חיילים, חסרת שחר. חטיבת כפיר הובילה וממשיכה להוביל את המלחמה בטרור ביהודה ושומרון במקצועיות ובמסירות".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד