בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בית הדין לעבודה: אין לפטר עובד התומך במחבל

עובדת חברת פלאפון שתמכה במחבל - פוטרה. בית הדין לעבודה מתח ביקורת

  • י"ג ניסן תשע"ז - 12:40 09/04/2017
גודל: א א א

עובדת של חברת 'פלאפון' החליפה את תמונת הפרופיל שלה ברשת החברתית 'פייסבוק', שבו היא הזדהתה כעובדת החברה, בתמונתו של מחבל שביצע פיגוע דקירה בירושלים. בשל כך הוחלט בחברה לפטרה לאלתר ללא הליך שימוע. בנוסף, פורסם ע"י סמנכ"ל משאבי האנוש בחברה מכתב לעובדים באותו יום, שבו הוא מספר על פיטורי עובדת בשל תמיכתה במחבל, ללא ציון שמה.

העובדת המפוטרת הגישה תביעה בבית הדין האזורי לעבודה לפיצויים בשל 'פיטורין שלא כדין', פיצוי בגין 'לשון הרע', ופיצויים בשל עגמת נפש שנגרמה לה על-סך 160 אלף ₪. הדיון בתיק התקיים על-ידי השופט כאמל אבו קאעוד ושני נציגי ציבור, יוסף קשי וחיים בריל.

בית הדין החליט כי בפרסום תמונתו של המחבל אין בהכרח הזדהות עם מעשה טרור, אלא דרך להתאבל על 'מותו' של חבר קרוב. חברת 'פלאפון' שהבינה אחרת הייתה צריכה לערוך שימוע, ולכל היותר להוציא את העובדת לחופשה עד לעריכת השימוע כדין. מכיוון שלא כך נעשה, קובע בית המשפט כי נפל פגם בהליך הפיטורים.

לפיכך, קיבל בית הדין האזורי לעבודה את התביעה לפיצויים בשל פיטורים שלא כדין, ולפיצוי בגין עגמת נפש, וקבע כי על החברה לשלם לעובדת המפוטרת סכום שך 40 אלף ₪ פיצויים ו-5,000 ₪ הוצאות משפט. עם זאת, את התביעה לפיצויים בשל 'לשון הרע' הוא דחה.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


7 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד