בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תקציב המדינה אושר בוועדת הכספים

תקציב המדינה אושר לאחר שהושגו הסכמים עם סיעות ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי. בימים הקרובים עתיד התקציב לקבל גם את אישור הכנסת

  • ד' כסלו תשע"ו - 12:06 16/11/2015
גודל: א א א
ועדת הכספים, אילוסטרציה. (אתר הכנסת)
ועדת הכספים, אילוסטרציה. (אתר הכנסת)

ועדת הכספים אישרה אמש את תקציב המדינה לשנה הלועזית הקרובה. כמו כן אישרה אתמול הוועדה את תקציב הביטחון לשנה הקרובה.

בדרך לאישורו עבר התקציב משברים רבים, וביום שלפני האישור עוד נשמעו איומים של חברי קואליציה כי יתנגדו לתקציב. בסופו של דבר קיבלה מפלגת הבית היהודי הבטחה לתוספת בתקציב החינוך, וכן הושגו הסככמים עם מפלגת ש"ס שאיימה להפיל את התקציב על נושא מע"מ אפס. מכשול נוסף שהוסר, הוא התנגדות יהדות התורה על רקע חוק הגיוס.

הנתח הגדול ביותר של התקציב נקבע לתקציב הביטחון שיעמוד על כשישים מליארד שקל. תקציב הביטחון אושר לאחר שוהושגה הסכמה בין משרד האוצר למשרד הביטחון בנוגע להתייעלות של צה"ל. כזכור בצה"ל הציגו תכנית התייעלות שתכלול קיצוצים רבים, וכן אזרוח של רבים מהתפקידים בצה"ל.

על פי ההסכם שהושג עם הבית היהודי תקציב החינוך יהיה התקציב השני בגודלו, ולאחר תוספת של שני מליארד יעמוד התקציב על כחמישים מיליארד שקל. מבחינת שר החינוך נפתלי בנט, ההישג הגדול הוא ההחלטה שתוך חמש שנים יוקטנו הכיתות במדינה, ובכל כיתה יהיו עד 34 ילדים.

עם מפלגת ש"ס הושג הסכם, לפיו השר אריה דרעי ידון עם שר האוצר משה כחלון על הדרכים ליישום תכנית מע"מ אפס בתחבורה ציבורית. יש לציין כי דרעי דרש מע"מ אפס גם על מוצרי יסוד ועל מים, אך ככל הנראה על דרישות אלה ויתר השר, והם יחכו לפעם אחרת.

כאמור גם סיעת יהדות התורה איימה כי תתנגד לתקציב באם לא יאושר התיקון לחוק הגיוס. על פי התיקון יוסרו השינויים שקבעה הממשלה הקודמת בהשפעת יאיר לפיד. בהסכם שהושג חתמו כל ראשי הסיעות על כתב התחייבות בו נכתב כי יעבירו את החוק תוך עשרה ימים לכל היותר.

בנוסף אושרו בוועדת הכספים תקציבים רבים לחברי כנסת השותפים בקואליציה, התקציבים ניתנו לחברי הכנסת לשם מטרות שברצונם לקדם. התקציבים שקיבלו חברי הכנסת יושקעו בעיקר בתחומי יהדות וחלקם הקטן יושקע בהתישבות. יש לציין כי חברי האופוזיציה התלוננו על התקציבים שניתנו, זאת על אף שגם הרבה מבקשותיהם התקבלו, וכספים רבים יושקעו בפריפריה ובשכבות החלשות.

בימים הקרובים יובא התקציב לדיון בנסת שם יוכלו חברי האופוזיציה להגיש הסתיגויות לתקציב. ככל הנראה בספו של דבר יאושר התקציב ברוב של הקואליציה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד