בע"ה י"ד אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אולמרט הודה בשיבוש הליכי משפט

בעקבות הקלטותיה של שולה זקן, אולמרט הודה היום בשיבוש הליכי משפט בתיים שהתנהלו כגדו. העונש - קנס של 50.000 שקל, ומאסר חופף של שמונה חדשים

  • כ"ג שבט תשע"ו - 17:43 02/02/2016
גודל: א א א
אהוד אולמרט (אתר הכנסת)
אהוד אולמרט (אתר הכנסת)

ראש הממשלה לשעבר הודה היום (שני) במסגרת עסקת טיעון בעבירות של שיבוש הליכי חקירה בתיקי הולילנד וטלנסקי. בעקבות ההודאה החליט בית המשפט על הרשעתו אולם טרם התברר אם תתקבל הצעת העונש בתיק בעקבות ביקורת של השופט על קלת העונש.

על פי הסדר נחתם בין הצדדים אולמרט ישלם קנס של 50 אלף שקלים, ויקבל עונש 'מאסר חופף' של שישה חודשים, כלומר הוא לא ירצה את עונש המאסר בנפרד, אלא כחלק מהעונש שהוטל עליו ממילא במשפטו הקודם.

השופט חן אביטל שהרשיע את אולמרט, התייחס להסדר ותמה מדוע הוחלט על מאסר חופף. לדבריו אין הבדל בין שישה חדשים לבין שמונה עשר, כל עוד אין תוספת על העונש הנוכחי. אביטל טען כי עדיף היה להטיל חודש אחד מצטבר מאשר שישה חופפים. ביום רביעי הבא יתן השופט את החלטתו ויודיע אם הוא מקבל את הסדר הטיעון.

על פי כתב האישום, שמתבסס בבעיקר על הקלטות של שולה זקן, משיחות שניהלה עם אולמרט בפגישות במלון הליידי בירושלים, ראש הממשלה ניסה לשכנע את זקן להימנע מלהעיד נגדו בבית המשפט.

בשיחה עם זקן ביקש ממנה אולמרט שתימנע מלהעיד נגדו בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, וטען שאם לא תעיד, החמרים שנמצאו לא יהוו גורם מספיק להרשעתו. עוד טען אולמרט כי במקרה שהוא יורשע גם זקן תורשע,"תזכרי דבר אחד: אם אני לא אצא זכאי, אף אחד לא ייצא זכאי".

עוד הוסיף אולמרט, כי החקירה הנגדית שתיערך לזקן תהיה קשה וטען שהתובע 'ירצח אותה' על דוכן העדים. בסופו של דבר, זקן אכן נמנעה מלהעיד כנגד אולמרט בתיק.

גם בפרשת הולילנד, הקליטה זקן את אולמרט כשהוא מתערב בהחלטותיה בתיק על מנת להציל את עורו. אולמרט ביקש מזקן שלא לחתום על הסדר טיעון והבטיח לה שיפרנס אותה ואת משפחתה. גם במקרה הזה, בסופו של דבר הודיעה זקן לפרקליטיה כי אינה מעוניינת בהסדר הטיעון.

כעת עוד נותר לאולמרט דיון בעניין פרשת טלאנסקי, בה ערער על שמונת חודשי המאסר שהוטלו עליו. פרקליטיו ביקשו להוסיף גם את התיק האחרון להסדר הטיעון, אולם בפרקליטות התעקשו על עונש מצטבר בפרשת טלנסקי. כאמור, גם בתיק שנידון היום, דעת השופט אינה נוחה מעונש המאסר החופף, והוא יתן את החלטתו בשבוע הבא.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד