בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"יד אחים" באמהרית

ועדת הקליטה של הכנסת ערכה סיור להכרת הפעילות של "בני עקיבא" בקרב עולי אתיופיה

  • יח"צ
  • ל' שבט תשע"ו - 09:14 09/02/2016
גודל: א א א
חבר הכנסת נגוסה ומזכ'ל בני עקיבא דני הירשברג (דוברות הכנסת)
חבר הכנסת נגוסה ומזכ'ל בני עקיבא דני הירשברג (דוברות הכנסת)

בשנתיים האחרונות הקימה תנועת "בני עקיבא" סניפים בשמונה מרכזי קליטה בארץ, בהם רבים מהמדריכים הם מקרב העולים עצמם, כך נחשף בסיור וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ברעננה, להכרת פעילות קליטת העולים. הח"כים בדקו את תכנית "עמישב" של בני עקיבא לקליטת עולים דוברי אנגלית וצרפתית ולפעילות עם עולי אתיופיה במרכזי הקליטה ובדיורי הקבע. בעקבות הביקור, בו נכחו גם נציגים ממשרדי הקליטה והחינוך, הוחלט להרחיב הפעילות ואת שילובם של תנועות נוער נוספות בסיוע לקליטת העולים החדשים.

לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) "מרגש לראות כיצד העולים הוותיקים משקיעים בקליטת העולים החדשים. פעילות בני עקיבא עם העולים בכלל ומאתיופיה במיוחד – היא מופת ודוגמא לכלל החברה הישראלית. תשומת הלב לפרטים, הליווי האישי ובמיוחד עידוד הצעירים העולים להיות מדריכים בעצמם – היא מרגשת, ופועלת בדרך הנכונה לשילוב בני הקהילה בחברה".

דני הירשברג, מזכ"ל בני עקיבא הוסיף כי "לאורך כל קיומה עסקה התנועה בקליטת עלייה, ובשנים האחרונות הודגש הצורך בקליטת עולי הארצות האנגלו-סכסיות, כאשר המעטפת של ביה"ס היא תומכת ומלווה – אך בנוסף יש צורך בפעילות חברתית שעות אחה"צ ודווקא בחופשות ובשבתות, כדי ליצור את הקשר עם החברה הישראלית. זאת תוך יצירת תכנית ייעודית לילדים אלו".

נעה ויצ'נר, מנהלת ביה"ס "אריאל" בעיר המלמד כעשרות תלמידים-עולים, בעיקר מצרפת, ארה"ב, איטליה, קנדה ובלגיה, הדגישה את הצורך בהשתלבות הילדים בחברה, ואת הצורך בהכרת התרבות הייחודית של התלמידים העולים. היא סיפרה על הליך קליטת המשפחה כולה ע"י צוות בית הספר, מינוי משפחה-מלווה, חוברת מידע בשפות שונות, קייטנת הכנה לילדים ובניית מערכת לימודים אישית תוך מתן תמיכה רגשית ולימוד עברית.

לדברי חיים גולדמן, סגן ראש העיר ואחראי הקליטה בעירייה, רעננה קלטה בשנים האחרונות כאלף עולים מדי שנה, כאשר בשנתיים האחרונות נרשמו כאלפיים עולים מדי שנה. הוא הזהיר מהישארות העולים בבועה חברתית, כאשר חברות בתנועת-נוער פועלת להשתלבות בחברה הישראלית. דגנית סנקר, נציגת משרד הקליטה החמיאה לפעילות העירייה בקליטת העולים וציינה כי תמיכת המשרד גדלה משמעותית בפעולות העיר בתחומים אלו, ועודדה את העיריה לפנות בבקשות תמיכה נוספות.

אביגיל וובו, רכזת תכנית "עמישב" לקליטת עולים בבנ"ע, סיפרה על רכזים דוברי צרפתית ואנגלית המנגישים את פעילות בני עקיבא לכ-500 ילדים-עולים ולהוריהם, ליווי אישי למשפחות, בניית תכנית אישית לכל חניך, תוך שיתוף פעולה עם בתי הספר, ע"י תכניות זהות והתנדבות בקהילה.

שירן עמוסי, אחראי קליטת עולי אתיופיה בבנ"ע, הוסיף את פעילות התנועה בשמונה מרכזי קליטה ע"י מדריכים-עולים, תוך העצמה ופיתוח אחריות ומנהיגות, כדי ליצור גישה אקטיבית בחיי הילדים והנוער במרכז הקליטה כלפי עצמם וקהילתם וכלפי החברה הישראלית. בנוסף פעילים כ-25 סניפים קולטי-עלייה בכל הארץ.

במהלך הסיור השתתפו ראש מועצת תנועות הנוער נפתלי דרעי, נציגים ממשרד הקליטה, מנהל חברה ונוער ועיריית רעננה. החברים נחשפו במהלכו לתכנית "עמישב" שמפעילה התנועה בסניפים ברחבי הארץ לשילוב עולים דוברי אנגלית וצרפתית- כאשר בחודשים האחרונים סייעה התנועה לקליטתם של אלפים מעולי צרפת ואף הפעילה רשת של קייטנות ייחודיות עבורם במהלך חודשי הקיץ. כמו כן, המשתתפים נחשפו לתכנית שילובם של עולי אתיופיה במרכזי הקליטה עד למעבר לדיור קבע והשתלבות בסניפים השונים בארץ. התנועה מפעילה סניפים במרכזי קליטה ברחבי הארץ ופועלת לשילוב החניכים בסניפים בדיורי הקבע בעת יציאתם ממרכז הקליטה.

הסיור כלל ביקור בכיתת אולפן ושיחה עם העולים החדשים על פעילות בני עקיבא בסניפים, וכן פאנל משותף בו סיפרו העולים החדשים על האתגרים העומדים בפניהם בארץ ועל הסיוע של התנועה בהתמודדות עימם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד