בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

זעם במשרד התחבורה על שביתת הטסטרים

השביתה נפתחה בתחילת השבוע כנגד הרפורמה המתוכננת במבחני הנהיגה המעשיים. הרפורמה החדשה תכלול שינויים ייחודיים בתחום הטכנולוגי

  • י"ב אדר ב תשע"ו - 10:22 22/03/2016
גודל: א א א
נהיגה. אילוסטרציה (יהודה פרל)
נהיגה. אילוסטרציה (יהודה פרל)

הרפורמה החדשה אותה מפתח בימים אלה משרד התחבורה, עוררה את זעמם של בוחני הנהיגה ובתחילת השבוע פתחו טסטרים רבים בשביתת מחאה. "100 טסטרים לוקחים מאות אלפי צעירים וחיילי צה"ל כבני ערובה, ומנסים למנוע את שיפור השירות רק כדי לשמור על המונופול", אמרו היום (שלישי) במשרד התחבורה.

המערך החדש מבקש לקבוע מערכת טכנולוגית מתקדמת שתשמש את הזכיינים ותשרת את בתי הספר לנהיגה, המורים, עובדי המשרד, הנבחנים ומשרד התחבורה. המערכת תתבסס על קריטריונים מדידים ומחייבים ותגרום לצמצום שיקול הדעת של הבוחן בקביעת תוצאות בחינת הנהיגה המעשית.

בין היתר, ייעשה שימוש במצלמות, מערכת ניווט GPS, מערכת מחשוב ועוד. מדובר במערך פיקוח מקצועי על בוחניה הנהיגה במטרה להגביר את השקיפות בעת המבחן, לנטרל פעילויות חריגות ופסולות בזמן אמת ולהעלות את רמת מבחני הנהיגה.

"צוות מקצועי בין-משרדי שבחן את הנושא, קבע כי אין שום אפשרות לספק את השירות הדרוש עם המערכת הקיימת וכי ביצוע מבחנים על ידי זכיינים פרטיים היא האפשרות היחידה לענות על הצרכים הקיימים של תלמידי הנהיגה", אמרו במשרד והוסיפו, כי "כל ניסיונות העבר להוסיף בוחנים ולהרחיב את שעות העבודה של הטסטרים לא הועילו לקיצור זמן ההמתנה לטסטים ולשיפור השירות לתלמידים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 12 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד