בע"ה ט' אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לחשוף את האמת על פרשת ילדי תימן"

ח"כים מכל הסיעות קראו בוועדת החוקה להורות על חשיפת הפרוטוקולים

  • ט"ו סיון תשע"ו - 11:29 21/06/2016
גודל: א א א
עולים מתימן במעברה בראש העין
עולים מתימן במעברה בראש העין

וועדת החוקה של הכנסת דנה הבוקר ב"פרשת ילדי תימן" - בדרישה לחשוף את הפרוטוקולים של וועדת החקירה הממלכתית שהתקיימה בשנת תשנ"ה את הפרשה בעקבות ההפגנות הסוערות שהוביל הרב עוזי משולם ז"ל יחד עם חסידיו.

גנזך המדינה מסרב לחשוף את הפרוטוקלים של הוועדה עד לשנת תתל"א - עוד 55 שנה, אך החלטת ממשלה יכולה לשנות זאת ולהביא לפרסום הפרוטוקולים.

בדיון שהתקיים היום, קראו חברי כנסת מכל הסיעות לחשוף את ממצאי החקירה. יו"ר הוועדה חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי תמה מדוע הפרוטוקולים לא נחשפו עד היום: "האם מדובר בסודות אטום?". דברים ברוח דומה נאמרו גם על ידי חברת הכנסת זהבה גלאון ממר"צ.

הפרשה כוללת מאות סיפורים על ילדים קטנים, בנים למשפחות תימניות ומזרחיות בעיקר, שנעלמו באורח מסתורי בשנותיה הראשונות של המדינה. רוב ככל הסיפורים נסובים סביב ילדים שבמהלך אשפוז רפואי אליו הגיעו כתינוקות רכים בשל מחלות קלות יחסית ובאורח מסתורי נעלמו - להוריהם נאמר שהתינוק נפטר אך ההורים לא ראו את גופתו ולא ניתנה להם גופה להביא לקבר ישראל.

במשך השנים עלתה הטענה שהילדים נלקחו ונמסרו לאימוץ אצל משפחות אשכנזיות, בחסות הממסד.

סערות רבות התרחשו מאז קום המדינה סביב הפרשה והביאו לחקירות כאלה ואחרות בנסיון להציג את הפרשה ולשלול את הטענה שהילדים נחטפו. הגוף המסודר ביותר שהוקם על ידי המדינה במטרה לחקור את הנושא הייתה כאמור וועדת החקירה הממלכתית בתשנ"ה. מסקנות הוועדה, כפי שפורסמו באופן רשמי, היו שכמעט כל המקרים שהובאו בפניה נבדקו והתברר כי אין בהם כל חשד לחטיפה וכדומה, אך הוועדה החליטה לאסור את פרסום הפרוטוקולים למשך שנים רבות, כך שמהציבור נמנע להחשף לחומרים ולבחון את עבודת הוועדה.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 27 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד