בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ארגוני המקדש: "אפשרו הקרבת הפסח בהר הבית"

בארגוני המקדש פנו לשרים בממשלה בדרישה לאפשר הקרבת הפסח השנה בהר הבית. "הקרבת קרבן פסח היא מצוות יסוד בתרי"ג המצוות בהם מחויב כל יהודי"

  • כ' אדר ב תשע"ו - 10:14 30/03/2016
גודל: א א א
תרגול הקרבת קרבן פסח. ארכיון (המטה המשותף)
תרגול הקרבת קרבן פסח. ארכיון (המטה המשותף)

ארגוני המקדש פנו לגורמים בממשלה ובעיריית ירושלים בדרישה לאפשר השנה את קיום מצוות זבח הפסח בהר הבית.

בפנייה רשמית לבנימין נתניהו, השרים לבטחון פנים, התרבות והמשפטים וראש עיריית ירושלים, הם מתבקשים "לתת הוראות מתאימות לאפשר ליהודים את "חופש הדת והפולחן", כפי שכינו זאת במכתבם, אשר יתבטא בחודש הקרוב בקיום מצווה הקרבת קרבן פסח בהר הבית בערב פסח.

עורך הדין אביעד ויסולי, יו"ר המטה המשותף של ארגוני המקדש שהגיש את הבקשה אומר כי "מצוות קרבת קרבן פסח היא מצוות יסוד בתרי"ג המצוות בהם מחויב כל יהודי. זוהי מצוות עשה מן התורה, המתחדשת מידי שנה, שהעונש על העובר עליה הוא "כרת". המילה "פסח" היא השם של הקרבן ולא של החג, המכונה בתורה 'חג המצות' ", אומר עו"ד ויסולי.

"אנו כיהודים וכאזרחי מדינת ישראל, שווי זכויות וחובות, עומדים על זכותנו החוקית, החוקתית, היהודית והבינלאומית לקיים את תורת ישראל ואת המצווה החשובה והמהותית של הקרבת קרבן פסח בערב פסח בהר הבית".

עוד הוסיפו במטה ארגוני המקדש ואמרו, כי לפי ההלכה טומאה נדחית מפני זבח הפסח, וניתן לקיימו גם היום אף ללא מקדש. צריך רק מזבח לכמה שעות, ובדיעבד אפשר גם להסתמך על שיטות הפוסקים שמקריבין אף על פי שאין בית ומזבח.

בפנייה כתב עו"ד ויסולי כי "ממשלות ישראל וראשיהם לדורותיהם, כשלו עד היום בשמירה על זכויות הדת והפולחן של יהודים בהר הבית, בהחלת ריבונות המדינה בו וגילו חולשה ונירפות רופסת בכל הקשור לאכיפת חוקי המדינה בהר הבית".

"באופן אבסורדי לחלוטין, ממשלות ישראל הקפידו לשמור עד היום רק על זכויות המוסלמים לחופש הדת והפולחן בהר הבית, וזאת בעיקר מתוך כניעה לאיומי הטרור שלהם וללחץ בינלאומי. זו גם הסיבה העיקרית לגלי הטרור החוזרים ונישנים מידי כמה שנים, העומדים ביחס ישר לחולשה שהממשלה מפגינה בהר הבית".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד