בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בנצי גופשטיין על עמנואל: "לא הופתענו"

בעקבות הסערה סביב העסקת ערבים בעמנואל, מספר מנכ"ל ארגון להב"ה על היכרות עם מקרים רבים בהם נפלו בנות מכל המגזרים לקשרים עם ערבים. "כבר נתקלתי בבת סמינר שלא היתה אוכלת אפילו את ההכשר של הרב מחפוד, אבל נפלה לקשר עם ערבי"

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ד' כסלו תשע"ה - 21:30 26/11/2014
גודל: א א א
בניין המועצה המקומית עמנואל
בניין המועצה המקומית עמנואל

הפרסום בקול היהודי אודות קשרים בין נערות יהודיות מעמנואל לפועלים ערבים, גרר לא מעט תגובות של יהודים שסירבו להאמין לדברים.

מי שכבר מזמן אינו מופתע מסיפורים כאלו הוא בנצי גושפטיין מנכ"ל ארגון להב"ה, הפועל למניעת ההתבוללות בארץ.

"ממש לא הופתענו לקבל את המידע הזה. זה קורה להרבה בנות חרדיות. ברגע שעובדים ביחד נמצאים ביחד ומסתובבים ביחד, אין מגזר שיכול להגיד שזה לא קורה אצלו. חרדי, דתי לאומי ומתנחלים", הוא אומר. "אם זה קורה בביתר, באלעד בני ברק וירושלים, שם אנחנו מטפלים בכמה וכמה בנות חרדיות, אז אני מאמין שהסיפור נכון גם בעמנואל, שאגב, שמעתי עליו מכמה מקורות".

"לא מופתע מהסיפור בעמנואל". בנצי גופשטיין

"עד לאחרונה: בת סמינר בקשר עם ערבי בסילוואן"

סיפורים אודות טיפול של ארגון להב"ה בבנות מהמגזר החרדי לא חסרים לגופשטיין, אך כדי להמחיש את התופעה הוא מביא סיפור שנגמר לאחרונה בסוף טוב. "נתקלתי בבת סמינר חרדית שלא היתה אוכלת אפילו את ההכשר של הרב מחפוד מרוב שהיא כל כך החמירה בכשרות. אבל היא נפלה לקשר עם ערבי וגרה איתו חודשיים בסילוואן. לאחרונה היא ברוך ה' יצאה בזכות להב"ה ומתחתנת עם יהודי. אבל מזה רואים שחז"ל לא סתם קבעו איסורי קירבה משום חתנות. חרדי או לא חרדי אסור לאכול ביחד, ולא לעבוד ביחד. חז"ל ידעו מה שהם אמרו".

לדבריו הבעיה נעוצה בהעסקת ערבים. "סתם ערבי לא מסתובב בעמנואל בלי סיבה. הם נכנסים לעבודה. גם בעמנואל וגם בביתר מכניסים הרבה מאוד ערבים בגלל אינטרסים כלכליים, למרות שיש הרבה יהודים שאפשר להעסיק אותם. כתוב שסכנה חמורה יותר מאיסור ופה זה גם סכנה וגם איסור".

"התקשרו אלי לפני שבועיים מסמינר בבני ברק וסיפרו שעובדים ערבים שעבדו ליד התחילו ללכת אחרי בנות וביקשו להחליף פלאפונים. יהודי לא מסתובב בכפרים כי זה מוזר, אבל ערבי יכול להסתובב בכל מקום כי אומרים בטח הוא עובד אצל מישהו. אם לא היתה לו סיבה להסתובב, לא היה פיגוע ולא היתה התבוללות".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד