בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גלרייה: התוועדות י"ט כסלו עם הרב גינזבורג

כ-3,000 יהודים השתתפו בהתוועדות החגיגית בהיכל התרבות בתל אביב

  • יח"צ
  • כ"ב כסלו תשע"ו - 11:10 04/12/2015
גודל: א א א
הרב גינזבורג בהתוועדות (עזרא לנדאו) צילום: עזרא לנדאו
הרב גינזבורג בהתוועדות (עזרא לנדאו) צילום: עזרא לנדאו

כ-3,000 איש מכל גווני הציבור גדשו אמש (ד') את היכל התרבות בתל אביב בהתוועדות לכבוד י"ט בכסלו, עם הרב יצחק גינזבורג. המארגנים הופתעו מכמות המשתתפים באירוע, הכרטיסים לאירוע אזלו, ורבים נותרו מחוץ למתחם.

במהלך ההתוועדות, שנערכה לרגל יום השחרור של רבי שניאור זלמן מלאדי, מייסד חסידות חב"ד ובעל התניא, נערך מופע מוזיקאלי בו אירח אמן הסקסופון דניאל זמיר, את הזמרים ישי ריבו וקובי אפללו, שביצעו ניגוני חב"ד וניגונים של הרב גינזבורג. שיאו של האירוע היה בניגון "ארבע בבות" של בעל התניא, אשר נהוג לנגנו במועדים מיוחדים.

הרב גינזבורג בהתוועדות (יהודה פרל)

דניאל זמיר בהתוועדות (יהודה פרל)

"אלפי האנשים שגדשו את היכל התרבות הוכיחו שאור החסידות נוגע בלב של כולם", אמר הרב יוסי פלאי מנחה האירוע.

דבריו של הרב גינזבורג בהתוועדות שנערכה בסימן "מחושך לאור", עסקו בגילוי האור המסמל ישועה מהצרות, וגם בנחמה שבגילוי למפרע מה היתה תכליתן. בהמשך דיבר הרב על כך שדווקא בעבודת ה' נדרש מהאדם איזון שלם בין האהבה והיראה שלו, וגם איזון כזה הוא גילוי אור.

הרב התייחס במרומז לרעש התקשורתי שהיה סביב האירוע ולמפגינים השמאל הקיצוני שעמדו מחוץ לאולם, כשהסביר שאבשלום, שמרד בדוד אביו, טען שבעוד אביו הוא איש מלחמה הרי הוא רוצה שלום. הרב הסביר כי המילה 'אבי' עשויה להתפרש במובן של רצון, כמו "אם תאבו ושמעתם". אך למרות טענות אבשלום, בסופו של דבר מתגלה כי שלום אמת יצמח דווקא מדוד המלך – "דוד מלך ישראל חי וקיים".

מחוץ להיכל התרבות התגודדו מספר פעילי שמאל, אשר מחו על קיום האירוע. תלמידיו של הרב גינזבורג חילקו למפגינים סוכריות ומכתב של הרב אשר מזמין אותם להיכנס פנימה ולשמוע את דבריו.

מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר מפגין מחוץ לאולם (עזרא לנדאו)

בשלב מסויים הפכה ההפגנה לרב שיח וקבוצות מפגינים ותלמידי הרב גינזבורג שוחחו ארוכות על תפיסות העולם השונות, וכוחות המשטרה שהוצבו במקום נשארו מחוסרי עבודה.

"כולנו רוצים שלום", פתח הרב גינזבורג את מכתבו למפגינים. "אני מאמין שכיהודים יש לנו שליחות לאחד את כל באי עולם תחת דגל שלום האמת, האמונה בא-ל אחד: "כי אז אהפֹך אל עמים שפה ברורה לקרֹא כֻלם בשם ה' לעבדו שכם אחד". נושא זה הודגש במיוחד בשיעורים שאני מוסר בשנה האחרונה".

המכתב שכתב הרב גינזבורג למפגינים

"אך שלום עם שכנינו לא יגיע לפני שיהיה שלום בינינו. את ערכי ההקשבה, הכרת האחר והדו-שיח עלינו ליישם קודם כל בתוכֵנו. אני יודע שדברים מסוימים שאמרתי לא הובנו או שהוצאו מהקשרם. אי-הבנות אלו נובעות מפערים ב'שפות' הפנימיות שאנו משתמשים בהן – הנחות היסוד, ההקשרים והמונחים הבסיסיים המנחים אותנו. אני מאמין באמונה שלמה שאם נגשר על הפערים האלו נוכל להבין אחד את השני טוב יותר, ובעזרת ה' גם להסכים" – כתב הרב לפעילי השמאל.

קובי אפללו בהתוועדות (עזרא לנדאו)

(יהודה פרל)

הרב גינזבורג בהתוועדות (יהודה פרל)

ישי ריבו התוועדות (יהודה פרל)

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד