בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם ישראל תקבל פליטים מסוריה?

בעקבות משבר הפליטים באירופה, אמר הרצוג כי לדעתו ישראל צריכה לקבל פליטים מסוריה. במקביל הודיע אבו מאזן, כי ידרוש באו"ם קבלתם של "פליטים פלסטינאים" לישראל

  • טוביה אריאל
  • כ"ב אלול תשע"ה - 22:04 06/09/2015
גודל: א א א
הפגנת מסתננים בהונגריה (צילום מסך מתוך יוטיוב)
הפגנת מסתננים בהונגריה (צילום מסך מתוך יוטיוב)

בעקבות משבר הפליטים באירופה, והודעת חלק מהמדינות כי יקבלו פליטים סורים,הצטרף יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג לחבר הכנסת אלעזר שטרן, וקרא לקבל פליטים סורים למדינת ישראל. לדבריו: "יהודים לא יכולים להיות אדישים כשמאות אלפי פליטים מתדפקים על חוף מבטחים".

בעקבות דבריו של הרצוג אמר ראש הממשלה נתניהו, כי ישראל איננה אדישה לבעיית הפליטים והיא אף טיפלה בפצועים מהקרבות בסוריה. עם זאת הוסיף נתניהו, כי ישראל היא מדינה קטנה ואין לה אפשרות לקבל פליטים נוספים לארצה.

חברי כנסת אחרים הגיבו לקריאתו של הרצוגבצורה חריפה יותר.השר יאיר לוין (ליכוד) אמר שהצעתו של הרצוג היא "הצעה פפוליסטית", והשר ישראל כץ (ליכוד), אף הציע שהרצוג יקלוט את הפליטים לביתו. שרת המשפטים איילת שקד (הביתהיהודי)אמרה, כי כמדינה יהודית דמוקרטית, ישראלתוכל לתת סיוע הומניטרי לפליטים, אך לא תוכל לקבל פליטים לשטחה.

גםחבר הכנסתיאיר לפיד (יש עתיד) התנגד להצעה, לדברי לפידהחלטה כזו "תפתח את הדלת האחורית לדיון בזכות השיבה".

יש לציין כי במקביל, בעקבות הסערה באירופה הודיע אבו מאזן, כי הוא פועל באו"ם על מנת ליצור לחץ בינלאומי עלישראל, כדי שזותאפשר לפליטים "פלסטינים" לחזור אל "השטחים הכבושים" שבמדינת ישראל.

בנוסף, ארגון דע"ש הודיע כי בכוונתו לנצל את משבר הפליטים כדי להחדיר פעילים לאירופה.

תגובות (16) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 4 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד