בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הכונו: אירועי פסח בסבסטיה

מסמכים ותיעודים נדירים יוצגו באתר ההיסטורי במלאת 40 שנה לפריצת הדרך לשומרון

  • כ"ח אדר ב תשע"ו - 19:55 07/04/2016
גודל: א א א
פריקת ציוד ממשאית בעלייה לסבסטיה (ד'ר דניאל גוטליב) (ד"ר דניאל גוטליב)
פריקת ציוד ממשאית בעלייה לסבסטיה (ד'ר דניאל גוטליב) (ד"ר דניאל גוטליב)

40 שנה לאחר פריצת ההתיישבות היהודית בשומרון, ולקראת הקמת מוזיאון התיישבות חדש בשומרון, יוצגו באירוע מיוחד שיערך בתחנת הרכבת בסבסטיה ביום שלישי י"ח ניסן בחול המועד פסח, פריטים מתולדות ההתיישבות היהודית המחודשת בשומרון.

לצד קטעי וידאו נדירים מהעליות לסבסטיה, תמונות ומסמכים רבים, תוצג תערוכה ייחודית על מורשת צפון השומרון בה ייחשפו פריטים מארכיונו של האלוף משה (בריל) בר כוכבא ז"ל אשר פיקד על הקרב המפורסם בעמק דותן ושחרור צפון השומרון במלחמת ששת הימים, ויוצג סיפורו האישי. זאת בצד הצצה אל סיפור הקמתם וחייהם של ישובי צפון השומרון.

כמו כן יוצגו פנקסי הרכזים של הרב יהודה חזני ז"ל, מראשי גוש אמונים, וישוחזר "מחנה המתנחלים" של גרעין אלון מורה.

העלייה לסבסטיה (ד"ר דניאל גוטליב)

בנוסף יוצג טנדר הוויליס FC-150 המפורסם של מאיר הר ציון ז"ל, עמו הוביל הלוחם האגדי של יחידה 101 את שיירות המתיישבים למבצעי העליות ביניהן גם לתחנת הרכבת סבסטיה, לצד פריטים נוספים.

את האירוע מארגנת המועצה האיזורית שומרון יחד עם "חומש תחילה", ותצוגת מורשת צפון השומרון מוצגת בשיתוף המרכז למורשת גוש קטיף וצפון השומרון.

במקביל לתצוגות השונות, יערך במתחם תחנת הרכבת של סבסטיה הפנינג המוני ויתקיימו הפעלות ייחודיות. לראשונה יתקיים טיול ריינג'רים על מסילת הרכבת הטורקית, סדנאות יצירה, וסיורים מודרכים בידי ותיקי ההתיישבות, לצד דוכני אוכל, פינות ישיבה ומתנפחים לילדים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד