בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המעצר המנהלי השקט"

פעיל יהודי עובר מסכת התעללויות שמנוהלת בידי השב"כ. חבריו פרסמו את פרטי הסיפור ברשתות החברתיות

  • ח' סיון תשע"ו - 13:40 14/06/2016
גודל: א א א
מתנכלים. אילוסטרציה (חוננו)
מתנכלים. אילוסטרציה (חוננו)

רק לפני 17 ימים השתחרר דור עובד, פעיל יהודי, ממאסרו הקודם, וכבר הוא עבר שבוע במעצר נוסף. בדף הפייסבוק 'כולנו עם עצורי ציון' החליטו לגולל את סיפורו ההזוי ולפרסמו לציבור.

תחילת ה"הרפתקה" התחילה בכך שעובד הואשם בהפרות של הצו המנהלי לפני כשמונה חודשים. בהתחלה ניסו בימ"ר ש"י להאשים אותו במספר עבירות, בהם - יצירת קשר עם חבריו איתם נאסר עליו לדבר על פי צו מנהלי, הפרת הוראה חוקית וריסוס כתבות גרפיטי על תחנת משטרה. לאחר ששלושת הניסיונות לא צלחו,האשימו אותו בהפרה של מעצר בית לילי מנהלי.

הניסיון האחרון צלח, והשופט החליט לאסור את עובד לשבעה חודשים בכלא, זאת על אף שטען כי לא יכול היה לשהות בבית הוריו בשבתות בשל אורח החיים הדתי אותו הוא מנהל.

"גם בתוך הכלא ההתנכלויות נגד דור המשיכו" נכתב בפייסבוק. "כמעט כל השבעה חודשים דור היה בהפרדות, תחת תנאים הכי קשים. פעמיים הוא ניסה לשבות רעב בשביל לצאת מהאי-תנאים האלו לאגף פתוח כמו כל האסירים, ובסוף העלו אותו לאגף רק בשביל להחזיר אותו להפרדות אחרי שבועיים".

ביום השחרור שלו, הגיעו אליו בלשים של ימ"ר ש"י לכלא איילון בשביל לתת לו צו מנהלי נוסף שכלל מעצר בית לילי אצל הוריו ואיסור קשירת קשר עם 87 אנשים, שבירת שיא נוספת. "צו שהם ידעו שהוא לא יעמוד בו".

כמה שעות אחרי השחרור פשטו עם כוחות גדולים על מספר בתים של חבריו אך הוא לא נמצא בהם. "בינתיים דור המשיך לגור אצל הוריו בלית ברירה. הוא התחיל לעבוד, ולמד תורה כל ערב. שבתות הוא עשה בחדר שלו, כך שהוא יוכל לשמור שבת ללא שמשפחתו תפריע לו. דברים התחילו להסתדר בשבילו, להיכנס לאיזה סדר יום נורמלי. אך זה לא היה מקובל אצל אנשי ימ"ר ש"י והשב"כ".

ביום שני לפני שבוע, 9 ימים אחרי שחרורו מבית סוהר, פשטו כוחות ימ"ר על מקום עבודתו של עובד ועצרו אותו בחזרה. הטענה - יש ברשות משטרה מידע מודיעיני לפיו עובד הפר את הצו המנהלי כשיצר קשר עם חבריו עם שחרורו.בנוסף מצאו סיפור מתקופת תחילת מאסרו הקודם, בו לכאורה קילל עובד סוהר בשב"ס, וסעיף נוסף על החזקת אגרופן. בגלל העובדה שלעובד ריחף מאסר על תנאי על הסעיך האחרוןנענה השופט לבקשת התביעה ועצר אותו עד לתום ההליכים כנגדו.ה

יום מתקיים ערעור על ההחלטה הזאת בבית משפט המחוזי בירושלים, וחבריו קוראים לכולם להגיע ולתמוך בו מחוץ לכותלי בית המשפט.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד