בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פתח תקווה: "אנטישמיים מחללים בית כנסת"

מתפללים מתלוננים כנגד התנהלות המשטרה למיגור התקפות חוזרות ונשנות כנגדם. "אם זה היה קורה בבית כנסת באירופה מזמן כל המדינה הייתה זועקת"

  • אברהם שפירא
  • כ"א תמוז תשע"ה - 22:00 08/07/2015
גודל: א א א
בית כנסת. אילוסטרציה (ויקיפדיה)
בית כנסת. אילוסטרציה (ויקיפדיה)

מתפללי בית הכנסת 'דוד ושלמה' ברחוב הנורדאו בפתח תקווה מתלוננים על תקיפות אנטישמיות חוזרות ונשנות מצד גויים רוסים כנגד בית הכנסת שלהם. המתפללים מתלוננים על ניפוץ שמשות, השלכת פסולת, זבל, ונזק רב שנגרם למבנה.

"בית הכנסת צמוד לבית הספר ובאופן קבוע, נערים רוסים שיכורים, זורקים אבנים ושוברים שמשות" תיאר שלום (שם בדוי) אחד מהמתפללים בשיחה עם הקול היהודי. "לפני כשנה עקרו את הצינור של המזגנים ונגרם נזק של 4,000 שקלים למזגן. שבוע שעבר במהלך שיעור בתשע בערב, שברו את השמשה וזרקו עלינו זבל. יצאנו החוצה והיה איזה עימות איתם".

"התלוננו כמה פעמים במשטרה. האחראי על בית הכנסת פנה אליהם כמה פעמים, והם לא עשו כלום. רק ביום שני כשתפסנו את הנערים על חם המשטרה עכבה אותם". לדברי שלום, ההתקפות מתרחשות לפעמים בכל שבוע ובמשך השנים האחרונות.

חלק מהנערים שחשודים כתוקפים באירוע האחרון (יוסף סלם)

בנוסף, שוחחנו גם עם אחראי בית הכנסת. "הגשנו שתי תלונות במשטרה. בעת האחרונה הוגשה עוד תלונה על שבירת שמשות, הצקות והטרדות ועוד דברים שהדעת לא סובלת בבית כנסת ואין מושיע". לדבריו, "האנטישמיים אמרו שהם לא היו עושים את זה לכנסייה. הם אומרים לנו, 'מה תעשה לנו? אם תכה אותנו נזמין משטרה', ובמשטרה אומרים 'תבואו תגישו תלונה' ובזה נסגר העניין. בשבוע שעבר בקשתי משוטר שאחראי על האזור לטפל והוא אמר שהוא ישלח סיור. אני לא ראיתי סיור, אך אולי היה ולא ראיתי. בשבוע שעבר, הם זרקו אבנים ובקבוקים על עוד בית כנסת באזור".

"אנחנו קהל מתפללים מבוגר, לא נלך להתעמת עם חבורת חוליגנים, ונכון לרגע זה המשטרה לא עושה את תפקידה, צר לי מאוד. גם אין מי שיפצה אותנו עבור כל הנזקים. לשוטר בתחנת המשטרה אמרתי 'אני לא רוצה להגיש תלונה, אני רוצה שתטפלו'. זה מצער מאוד, כתוצאה מכך יש מספר מתפללים שמעדיפים להתפלל בבתי כנסת אחרים ולא להגיע אלינו" הוא אומר.

"הבאתי למשטרה תמונות שלהם, לא ידוע מה המשטרה עושה עם זה. אני מתאר שהמשטרה תגיד ש'עקב חוסר עניין לציבור התיק נסגר'".

חלק מהנערים שחשודים כתוקפים באירוע האחרון (יוסף סלם)

"כשמסרתי עדות אמרתי לשוטרים", מספר גבאי בית הכנסת, "אם אירוע כזה היה מתרחש בבית כנסת באירופה, כל המדינה הייתה זועקת לשמיים. דווקא כשזה קורה כאן בארץ המשטרה מתעלמת".

ממשטרת פתח תקוה נמסר כי "האירוע אינו מוכר בתחנת פתח תקווה.במידה ותוגש תלונה הנושא ייבדק".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד