בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צה"ל החריב בית כנסת בגוש עציון

בגבעת שורק הוחרב (ה') בית הכנסת שהוצת לפני כחודש וחצי בידי ערבים

  • כ"א אדר ב תשע"ו - 08:36 31/03/2016
גודל: א א א

חודש וחצי בלבד לאחר שחדרו ערבים לגבעת שורק שבגוש עציון והציתו את בית הכנסת וספרי הקודש שבמקום, החריב הבוקר (חמישי) צה"ל, יחד עם המנהל האזרחי, את בית הכנסת הזמני שנבנה מחדש.

תושבי הישוב כרמי צור הסמוך, גילו הבוקר כי כוחות צה"ל והמשטרה הרסו את המקום ואמרו כי הם חשים נבגדים מהתנהלות ראש הממשלה, אשר גינה את הצתת המקום, והוסיפו כי הם ציפו ממנו לסיוע בהגנה על ספרי הקדוש ולא פגיעה חוזרת במקום הקדוש, אמרו.

ספרי הקודש שהוצתו בבית הכנסת, ארכיון (בטחון כרמי צור)

בית הכנסת, שנבנה לעילוי נשמתם של אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שאער הי"ד, שנחטפו ונרצחו בידי ערבים באותו אזור, הוצת מספר פעמים בידי פורעים ערבים. הפעם האחרונה התרחשה בסוף חודש שבט האחרון, אז גינו חברי כנסת ושרים את הצתת המבנה.

למרות ההרס, הבטיחו התושבים כי לימוד התורה והתפילות במקום יימשכו כסדרן. עוד הוסיפו ואמרו כי "כבר היום יוחזרו ספרי הקודש למקומם, ממנו ניתן לראות את מקום חטיפת הנערים".

בתוך כך, צה"ל והמנהל האזרחי הרסו את ביתו של המחבל שרצח את גינאדי קאופמן החברון לפני כשלושה חודשים. לשאלה האם בכוונה נהרס בית הכנסת באותו היום בו נהרס ביתו של המחבל, בכדי לגרום לפחות כעס ציבורי, נמסר בתגובה מהמנהל האזרחי כי "הלילה בוצעה אכיפה כנגד שני מבנים בלתי חוקיים אשר כנגדם נמסרו צווי הריסה".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד