בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בגרעין חומש-שאנור דורשים: "לחזור הביתה"

אחרי מבצע 'צוק איתן', שמונה שנים שפועלת ישיבה במקום, פנו גרעין משפחות מהיישובים שגורשו בצפון השומרון בדרישה לרשויות המדינה: "לחזור הביתה בגלל זכותנו על ארץ ישראל"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ב תשרי תשע"ה - 16:59 06/10/2014
גודל: א א א
היישוב חומש
היישוב חומש

גרעין משפחות חומש-שאנור שבצפון השומרון, פנו בשבוע שעבר לראש הממשלה בנימין נתינהו ולשר הבטחון בוגי יעלון בדרישה לשוב וליישב את יישובי צפון השומרון, אלו שתושביהם גורשו בידי מדינת ישראל לפני כעשר שנים.

בתחילה פרטו גרעין משפחות המגורשים את אשר עבר עליהן בארבעה עשרה השנים האחרונות. "התגוררנו בחומש והקמנו מחדש את היישוב שאנור שכמעט וננטש עקב התקפות הטרור באינתיפאדת אוסלו". התושבים הזכירו את ההתקפות הרבות אותם סבלו מצד שכניהם הערבים, ואת עמידתם האיתנה של התושבים. משם עברו התושבים לתאר את תקופת הגירוש.

פעילים בדרכם ליישוב החרב חומש (ארכיון)

"לפני כעשר שנים החליטה ממשלת ישראל על ביצוע תכנית ההתנתקות, בהחלטה נאמר שתכנית זותוביל ל'מציאות ביטחונית, דמוגרפית וכלכלית טובה יותר'. עוד נכתב כי 'יישום התכנית יוביל ליציאהמהקיפאון המדיני וישפר את מצבה הבין לאומי של ישראל'... מבצע צוק איתן שהצטרף למבצעים הקודמים 'עמוד ענן' ו'עופרת יצוקה' המחיש לכולנו את תוצאות הפקרת שטח לאויבנו וחידד את כישלונה המהדהד של 'תכנית ההתנתקות' וקריסת מטרותיה כולן אחת אחרי השנייה".

הסיבה העיקרית המחייבת שיבה למקום: זכות עם ישראל על ארץ ישראל

משפחות המגורשים-החלוצים, הבהירו במכתבם סיבות ביטחוניות שונות וסיבות נוספות המחייבות חזרה ליישובים מהם גורשו. בין היתר מנה גרעין המשפחות את מקומם המרכזי של הישובים בשטחה הגיאוגרפי של ישראל, העובדה כי השטח מוגדר כבעל ריבונות ישראלית, וסיבות נוספות. אך יחד עם זאת הבהירו, כי הסיבה העיקרית המחייבת התיישבות במקום, היא זכותו הבלעדית של עם ישראל על אדמת ארץ ישראל.

עובדה קבועה בשטח: במקום פועלת ישיבה

עוד הבהירו בגרעין המשפחות, כי העבודה קבועה בשטח. במקום ישנה ישיבה הפועלת כבר שמונה שנים ומבקרים רבים מגיעים למקום. לצורך הקמה מסודרת של יישוב מחודש, הם דורשים גם את אישורם של ראש הממשלה ושר הבטחון.

"אנו נכונים למשימה החלוצית לחדש את בתינו ולהתגורר בישוב שאנור עם ילדינו. תשע שנים אנומתגוררים בישובים הסמוכים לחומש ושאנור, מבקרים בחורבות בתינו מתגעגעים וממתינים לרגע בונוכל לארוז שנית את מטלטלינו ולשוב ולחונן את חומש ושאנור", סיימו משפחות הגרעין את מכתבם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד