בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'האמת שלי': חייל נפצע בגלל "מוסריות"

עדותם של חיילים יוצאת ושופכת אור אחר על "מוסריות" צה"ל ו"טוהר" הנשק שלו בעקבות דו"ח של ארגון השמאל 'שוברים שתיקה'. "התרענו כי זה יוביל לכישלון, לא עזר לנו. אני וחברי נפצענו" - מתוך העדויות

  • אברהם שפירא
  • י' סיון תשע"ה - 20:15 28/05/2015
גודל: א א א
חיילים בעזה במבצע צוק איתן (דובר צהל) (דובר צה"ל)
חיילים בעזה במבצע צוק איתן (דובר צהל) (דובר צה"ל)

בעקבות הדו"ח שכתבו בארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה' כנגד חיילי צה"ל שעל פי עדויות,נהלי הפתיחה באש במהלך המבצע סיכנו ואף פגעו ב"אוכלוסייה האזרחית" ברצועה, נפתח דף בפייסבוק בו כותבים חיילים עדויות שלהם מהשטח, וזאת במטרה להוכיח שהמציאות הפוכה לגמרי.

בדף "האמת שלי" מביאים החיילים עדויות שונות ובמסגרתונחשפת תמונה קשה על התנהלותו של צה"ל במלחמות השונות, תוך סיכון חיים ממשי של חיילים בשביל למנוע פגיעה ב"אוכלוסייה אזרחית" בצד האויב.

"את שירותי הסדיר מילאתי בסיירת הנח"ל. בספט' 2004 יצאנו למעצר מבוקש מס' 2 בגזרת חברון" כתב ניסים חביב. "אדם שרצח במו ידיו והוציא לפועל פיגועי התאבדות במרכז ירושלים. היינו אמורים להתגנב לביתו באישון לילה, לפרוץ את הדלתות ולעצור אותו בהפתעה. מכיוון שהיה ידוע כי יש לו "סליק" בתוך הבית שבעזרתו הצליח לחמוק ממעצר מס' פעמים".

"כדי לשמור על "גורם ההפתעה" הוחלט כי נפרוץ את דלתות הבית בעזרת חומר נפץ. דבר שנעשה בו שימוש רב ומעולם לא פגע באיש. הכל היה מוכן. והנה, רגע לפני היציאה נאמר לנו כי אין אישור לבצע "פריצה חמה" וכי עלינו לפרוץ את הדלתות באמצעי פריצה רגילים מתוך חשש לפגיעה ב"בלתי מעורבים"... כמובן שהתרענו כי דבר זה יוביל לכישלון המבצע ולאובדן ההפתעה, על חוסר היעילות והזמן הממושך שדורש לפריצת הדלת באמצעים "קרים", לסכנה שאנו הלוחמים ניחשף אליה אם יינתן למבוקש מספיק זמן להתארגן ולהגזמה בדבר הסיכון מאמצעי הפריצה שכן היינו אמורים לפרוץ דלת ראשית לבית בשעה 3:00 בלילה. שעה שכולם ישנים".

"לא עזר לנו... יצאנו למבצע והכל דפק כמו שעון. סגרנו על הבית בצורה חרישית והתחלנו לעבוד על פריצת הדלת. לא הופתענו שלא הצלחנו לפרוץ את הדלת. אחרי שצעקנו לדיירים לפתוח את הדלת ולהם לקחו 20 דקות לפתוח אותה, כבר הבנו שהעסק מסתבך. לאחר סריקה של הבית והוצאת "בלתי מעורבים" ממנו כמובן לא מצאנו את המבוקש. לעומת זאת השב"כ התעקש כי הוא נמצא בבית. והשב"כ צדק. ברגע שהתחלנו לחפש את הסליק נשמעו צרורות ירי מתוך הבית. החל קרב בתוך הבית שממנו אני וחברי לצוות נפצענו. המבוקש לבסוף נעצר כשהוא פצוע קשה".

עוד בנושא:
העדויות נחשפות: חיילים מסתכנים עבור אזרחי האויב
השמאל הקיצוני בשירות החמאס

חייל בית ערבי ברצועת עזה (דובר צה"ל)

"הייתי שם. ראיתי במו עיניי. ראיתי במו עיניי את המפק"ץ שלי משלם לבעל בית על שעון שנשבר בטעות. לרובנו היו סוכריות בווסט כדי לחלק לילדים מבוהלים כשנכנסנו לביתם באישון לילה. ישנו על הרצפה לילות שלמים ולא העזנו לשבת חלילה אפילו על כסא מרופט בביתם. אך שוב, חשוב יותר להתמקד בהשלכות הקשות שאותו ארגון גורם וששמונה רסיסי הקליעים שנותרו בגופי הם כעד זועק".

"מוסר היתר והפחד שאותו ארגון זורע בדרג מקבלי ההחלטות מתיר את דמם של חיילי צה"ל", הוא התייחס לארגון השמאל 'שוברים שתיקה'. "אותו עיוות מוסרי פושה בקרבנו ומשחית את שיקול הדעת של מפקדים ולוחמים שיוצאים לקרב.לא התדמית ולא דעת הקהל הן הבעיה. הבעיה היא החוסן הלאומי וצדקת הדרך שאותו ארגון מכרסם בנכסי צאן ברזל אלו.הבעיה היא שדם לוחמים נשפך בעקבות העיוות המוסרי שאותו ארגון מוביל. איננו זקוקים לארגון המצקצק בלשונו ושמשיניו נוטפות "ארס מוסרי" כדי שנפעל כבני אנוש. זה ב- DNA שלנו". סיים חביב.

"למה שאטפל באוייב?"

אחרת פתחה את סיפורה כך: "אני זוכרת שבקורס חובשים כשמפקדת הקורס הקריאה לנו בפעם הראשונה את השבועה לחובש פשוט לא מצאתי בה היגיון. למה שאטפל באוייב לעזאזאל? באיזה עולם זה הגיוני?"

"רק בשביל להסביר", היא ממשיכה, "כשאני אומרת אויב אני לא מתכוונת לילד פלשתינאי או אישה פלסטינאית שכורעת ללדת.אני מתכוונת לאדם שאם לא היית עוצר אותו הוא היה הורג אותך או את חבר שלך.במקרה היותר גרוע הוא כבר רצח. ואני חייבת להשבע שאני אטפל בו (??) ונשבעתי, גם אם לא הסכמתי עם הפקודה-כי אני משרתת בצבא המוסרי בעולם".

"ליילד אישה שאולי במקום בטן יש לה חגורת נפץ?אני נשבע! לטפל בנער בן 14 שהרגע דקר את חבר שלי וניפצע כשניסו לעצור אותו?אני נשבע! לעצור את הנגמש באמצע עזה בגלל שאמא פלסטינאית מתחננת לטיפול בשביל החבילה שהיא מחזיקה ביד ואף אחד לא יכול להגיד בוודאות שזאת ילדה? אני נשבע! לשלוח משלחת לנאפל תוך כמה שעות?אני נשבע! לסגור שבת כוננות לטיפול פצועים סורים?אני נשבע!"

"אני לא באה לשכנע אתכם בכלום, כתבתי רק עובדות" היא מציינת לסיום.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד