בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

העדויות נחשפות: חיילים מסתכנים עבור אזרחי האויב

לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים, פתחו במחאה נגד דו"ח שפרסם ארגון השמאל הקיצוני, והם חושפים תמונה עגומה של סיכון חיי חיילי צה"ל לצורך "הומניות" והגנה על אזרחי האויב

  • אורי קירשנבום
  • כ"ג אייר תשע"ה - 21:30 12/05/2015
גודל: א א א
חיילי צהל ברצועת עזה בזמן צוק איתן (דובר צהל)
חיילי צהל ברצועת עזה בזמן צוק איתן (דובר צהל)

חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים פתחו במחאה אינטרנטית בה הם חושפים את מה שבאמת התרחש, לדבריהם, במהלך מבצע צוק איתן ובפעולות צבאיות נוספות, זאת כנגד הדו"ח שהפיקו בארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה'. אותו ארגון שמאל, ערך היום (שלישי) כנס בו הוצגו עדויותיהם של עשרות חיילי צה"ל שהשתתפו במבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה, אשר לדבריהם נהלי הפתיחה באש במהלך המבצע סיכנו ואף פגעו ב"אוכלוסייה האזרחית" ברצועה ו"העיקרון שהנחה את המדיניות הצבאית היה מינימום סיכום לכוחותינו, גם במחיר פגיעה באזרחים חפים מפשע".

במסגרת העדויות שהעלו החיילים לדף הפייסבוק "האמת שלי", כנגד ארגוני השמאל, נחשפת תמונה קשה על התנהלותו של צה"ל במלחמות השונות, תוך סיכון חיים ממשי של חיילים בשביל למנוע פגיעה ב"אוכלוסייה אזרחית" בצד האויב.

"סיכנו את חיינו למען האוכלוסייה האזרחית". חיילי צה"ל ברצועת עזה בזמן צוק איתן (דובר צה"ל)

"אחרי הכנה של שבועיים לפעילות קצת משוגעת יצאנו לעצור את בכירי החמאס בג'נין", כתב אחד החיילים. "היה מידע מודיעני שהם כולם הולכים להיפגש באותו בית קפה ביחד. אחרי הליכה רגלית ארוכה, ונוהל קרב של שבועיים, הגענו כל כח ליעדו והיינו סגורים על הנקודה. רק שאז הבינו במודיעין שבית הקפה ואזור מסביב עמוס באנשים בלתי מעורבים, וניתנה פקודה לחזל"ש את המבצע ולחזור חזרה ביידים ריקות כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע".

| הערבייה שהתעלפה התבררה כמלכודת, החובש נפצע

בסיפורים אחרים שחשפו החיילים, נראה כיצד מנצלים מחבלים את ההתנהלות המרוככת של חיילי צה"ל כלפי האוכלוסייה האזרחית. מקרה כזה שארע בעיר בית לחם בשנת ה'תשס"ד אף הסתיים בצורה קשה. בסטטוס שהעלה אביחי שורשן, הוא מספר את שאירע: "בינואר 2004 התפוצץ מחבל מתאבד בקו 19 בירושלים. 11 אנשים נהרגו ועשרות נפצעו. חמאס בית לחם לקח אחריות על הפיגוע. לאחר מספר ימים המודיעין של צה"ל סגר על ראש הזרוע הצבאית של חמאס בבית לחם. יחידת דובדבן הוקפצה למשימה, ולאחר נוהל קרב קצר של יום אחד, יצאו במטרה לסגור חשבון... עם הפריצה לבית והסריקה המהירה של החדרים, נפלה והתעלפה מי שזוהתה כאשתו של אותו בכיר חמאס. דרור, החובש של הצוות, לא היסס והחל לטפל בגברת. לא עוברות 2 דקות והסיפור של המתעלפת מסתבר כמלכודת. הכל הצגה, טריק למשיכת זמן לטובת התארגנות המבוקש. מתוך קיר כפול מגיח המחבל המבוקש ויורה לכל כיוון". מהירי נפצעו מספר לוחמים, ביניהם החובש דרור דגן שנפצע באורח אנוש. דרור הצליח בעז"ה להשתקם מהפציעה הקשה ולפני מספר שנים אף נישא. דור מוגדר עד היום כנכה 100%.

בסטטוס שהעלה רועי ברק שלחם במלחמת לבנון השנייה כחייל מילואים בצנחנים, הוא מספר את שאירע לנגד עיניו: "הכפר האחרון אליו נכנסנו היה ידוע כיעד רווי במחבלי חיזבאללה ואכן העדויות בשטח אימתו את החשדות, בכל מקום בו עצרנו מצאנו שרידים של אמצעי לחימה של חיזבאללה, היה לנו ברור שאנחנו נמצאים במעוז של חיזבאללה... באחד הימים הבחנו לפתע באישה מבוגרת וילדה קטנה נעות לכיוון המתחם שלנו... שתי בררות עמדו לנגד עיננו: או פתיחה באש או לדאוג לעצור אותן תוך סיכון הכוח ואכן זה מה שעשינו. צירפנו את האישה והילדה לנקודה בה אנו התמקמנו והן שהו איתנו... חייל מהכוח שלנו תוך סיכון אישי דאג לצאת חשוף רק בשביל לקטוף לילדה אשכולות ענבים...".

חייל צה"ל בתוך בית ברצועת עזה במהלך 'צוק איתן' (דובר צה"ל)

סיפור דומה העלה סער אליעד: "צומת תפוח 2012: כחלק משילוב זרועות עם משטרת ישראל שלחו אותי לאבטח שוטרים בזמן שהם מבצעים פעילות משטרתית בצומת. במחסום ראיתי מג"בניק שעצר ילד בן 16 שהסתובב ליד המחסום והתחיל לצרוח עליו... אמרתי למג"בניק לעזוב את הילד... הרי הוא 'רק ילד'... לאחר מספר דקות הוא חזר שוב עם שקית זבל שחורה. עצרתי אותו. את השקית הוא לא הסכים לפתוח. השוטר הגיע בריצה והעיף לו את השקית מהיד. בשקית היה מטען...".

לוחם נוסף סיפר: "שכונת זייתון, רצועת עזה, 2009. מבצע "עופרת יצוקה". הצוות שלי מקבל משימה לכבוש בית שמכונה"בית הפעיל". מדוע? כי יודעים שפעיל חמאס חשוב גר בו עם משפחתו. מדובר בבניין דירות שמספר משפחות נוספות גרות בו. צה"ל יכול היה להפציץ בקלות את הבית מהאויר. בקלות רבה. האם האופציה הזו בכלל עלתה? ברור שלא. סיכנו את עצמינו בסריקה רגלית של הבית. בקומה השנייה, בחדר ההורים, בסמוך למיטת ההורים היה ארון קיר ושידה עם מגירות שמעליה מראה גדולה.על השידה, שהייתה נעולה, היו מונחים פרחים מפלסטיק. לאחר שפרצנו אותה לא האמנו למראה עינינו: מצאנו מרגמות, מטולי אר.פי.ג'י, קלצ'ניקובים, אלפי כדורים, אקדחים, רימוני יד, ווסטים, ציוד הסוואה וציוד קשר. אני מזכיר, בחדר ההורים. בגינה של הבית מצאנו שני משגרי רקטות שכובים על הרצפה בין עצי הזית. כנראה איפה שילדיו של הפעיל משחקים כדורגל. בפינה של הגינה הייתה בקתה קטנה בתוכה מפעל רקטות קטן- צינורות פלדה, חומרי דשן ליצירת חומרי נפץ ומחברות עם הוראות ליצרת רקטות. שוב אני מזכיר, בבית משפחתו של הפעיל, שסרקנו רגלית ולא הפצצנו מהאויר. לבית שלום".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד