בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

החליט לפטר את הערבי – מאות עודדו

למעלה מ-870 יהודים יצרו היום (ג') קשר עם קבלן שיפוצים שהחליט לפטר את העובד הערבי ולהעסיק במקומו יהודי. "הוא חייך ואמר 'שחטנו לכם יהודים". המחיר יותר גבוה, אך הוא מאושר

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ח חשון תשע"ה - 22:23 11/11/2014
גודל: א א א
שווה להעסיק ערבים? פועל ערבי (אילוסטרציה)
שווה להעסיק ערבים? פועל ערבי (אילוסטרציה)

מיכאל אסולין, קבלן החזקת מבנים, צבע, שיפוצים, גינון הדברה ועוד באזור מודיעין ושוהם, קיבל על עצמו החלטה חדשה, שגם גובה ממנו מחיר.

עד היום (שלישי) בבוקר, עבד איתו ערבי מהכפר דיר-קדיס. "הכל התחיל לפני שבועיים בערך", אומר אסולין בשיחה עם הקול היהודי. "הפועל הערבי התחיל לפזול לכיוון בנות יהודיות בעיר. אני דתי, והוא יושב ברכב לידי ואומר לי 'תראה אותה, תראה את זאתי'. אמרתי לו שיפסיק מיד, ובפעם הבאה שהוא ידבר כך, זה לא יגמר בטוב".

"הבוקר", ממשיך אסולין. "אני אוסף אותו ורואה שהוא מחייך חיוך גדול. שאלתי אותו 'רק תחילת היום, מה אתה כבר מחייך?'. הוא עונה לי "מה, לא שמעת? שחטנו לכם שני יהודים אתמול", מצטט אסולין את דבריו. "ישר אמרתי לו 'אם אתה לא יורד עכשיו מהרכב, אז אני לא יודע איך תצא מכאן".

"יותר כסף אבל מאושר בהחלטה". פועלים יהודים (אילוסטרציה)

"אני משלם כפול, אבל מאושר עם ההחלטה – עבודה עברית"

באותו רגע החליט אסולין שהוא לא מפרנס יותר ערבים. "אחרי התייעצות עם הרב שלי, החלטתי שאני הולך על עבודה עברית בלבד", הוא מספר בשיחה. "התחלתי לחפש יהודים, ומצאתי שניים". אחד מהם הוא 'הלום קרב' ממבצע צוק איתן בעזה, אותו לקח אסולין כפרויקט של חסד. "לקחתי אותו בקטע של לעזור לו. הוא לא יכול לעבוד בלחץ ויש לו כל מיני קשיים, הוא פרויקט שלי".

אסולין מספר, כי כעת ייאלץ לשלם כפול מהסכום ששילם לפועל הערבי, אך עדיין נשאר איתן בהחלטתו. "אני משלם עכשיו כפול, אבל שלם לגמרי ומאושר עם ההחלטה שלי. אני לא מצליח להבין איך עד עכשיו העסקתי את הערבי. זה היה אבסורד להעסיק ערבי כל התקופה הזאת. גם בגלל המצב הביטחוני וגם בגלל שאנחנו מעסיקים אותם יפה והם עדין קמים עלינו בצורה הכי אכזרית".

הודעתו של אסולין שחיפש הבוקר פועל יהודי, הגיעה לרבים, ובעקבותיה הוא זכה לתמיכה ועידוד ממאות יהודים בכל רחבי הארץ. "קיבלתי היום 876 טלפונים והודעות. חלקם התעניינו בעבודה, ורובם התקשרו בכדי לחזק אותי ולהגיד לי יישר כוח. התקשרו יהודים מקרית שמונה, מגדל העמק, באר שבע, בני-ברק, בית-ים ועוד".

"היה היום קידוש שם שמים ענק", מסיים אסולין את השיחה.

תגובות (24) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד